خرید جدید مایکروسافت در حوزه خدمات ابری

مایکروسافت روز گذشته از انعقاد قراردادی خبر داد که به موجب آن مشتریان این شرکت می‌توانند از خدمات پردازش سطح بالا و دیگر قابلیت‌های Big Computing در خدمات پردازش ابری عمومی بهره‌مند شوند.
 
«جیسون زاندی» مدیر مرکز Azure در مورد خرید شرکت Cycle Computing توسط مایکروسافت روی وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «از آنجایی که کاربران به دنبال خدمات سریع‌تر و روش‌های کارآمدتر برای سازمان خود می‌گردند، تخصص و توانایی شرکت Cycle Computing در حوزه اپلیکیشن‌ها با دایره توانایی مختلف به آنها کمک می‌کند و این شرکت هم‌اکنون می‌تواند به گروه مایکروسافت بپیوندد. فناوری آنها به ما کمک می‌کند پشیتبانی گسترده‌تری از فضای کاری Linux HPC انجام دهیم و خدمات پیش‌فرض را آسان‌تر از قبل روی فضای پردازش ابری مستقر کنیم».
 
«جِیسون استو» مدیرعامل شرکت Cycle Computing نیز با انتشار یک مطلب وبلاگی این واگذاری را تایید کرد و توضیح داد شرکت او در صنایع مختلف، مراکز بیمه عمر، مراکز دارویی و بیوتکنولوژی، شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی، خدمات مالی، استارت‌آپ‌ها، و آژانس‌های دولتی مشتریان فراوان دارد.
 
او گفت: «ما در جریان پیوستن به مایکروسافت فرصت‌های بیشماری را پیش روی خود می‌بینیم. فعالیت‌های جهانی آنها در زمینه خدمات پردازش ابری و سیستم‌های چندگانه بهترین ابزارها را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد و در این میان گروه Big Compute/HPC مایکروسافت به تازگی موفق شده است فناوری‌های اساسی از جمله InfiniBand و نسل آینده پردازنده‌های گرافیکی را ارایه دهد. گروه Cycle بیشتر از این نمی‌تواند منتظر بماند تا فناوری CycleCloud برای مدیریت لینوکس و ویندوز را با زیرساخت Azure Big Compute مایکروسافت ادغام کند».