خرید جدید IBM برای تقویت پلتفرم ابری Bluemix

شرکت IBM روز گذشته اعلام کرد استارت‌آپ Clearleap که در حوزه خدمات مدیریت محتوای ویدیویی سازمانی مبتنی بر فضای پردازش ابری فعالیت می‌کند را خریداری کرده است. طبق روال گذشته، هنوز جزییات مالی این واگذاری اعلام نشده است.
 
شرکت IBM با در اختیار داشتن فناوری Clearleap می‌تواند در زمینه استراتژی‌های پردازش ابری خود تمرکز بیشتری روی خدمات ویدیویی داشته باشد. این خرید جدید به IBM امکان می‌دهد تا بتواند فناوری مدیریت محتوای سازمانی خود را به یک سیستم گردش کاری با تاکید روی محتوای ویدیویی تبدیل کند تا در نهایت IBM بتواند پلتفرم پردازش ابری خود را گسترش دهد و درآمد بیشتری از آن به دست آورد.
 
شرکت Clearleap به تازگی شرکت‌های رسانه‌ای بزرگی را در قالب مشتری تحت پوشش قرار داده است که از جمله آنها می‌توان HBO، The History Channel، Time Warner Cable و Verizon اشاره کرد.
با این ادغام IBM می‌تواند قابلیت‌ها و سرویس‌های Clearleap را به عنوان رابط کاربری نرم‌افزاری باز، با پلترم Bluemix یکی کند.
 
پلتفرم Clearleap همچنین سیستم اشتراک‌پذیری و خدمات ابری به‌ازای پرداخت پول از جانب کاربران را هم شامل می‌شود و البته مراکز داده‌ای در اختیار دارد که محتوای دیجیتالی مبتنی بر آنها مدیریت می‌شوند. شرکت IBM هم‌اکنون در نظر دارد سرویس‌های میزبانی ویدیویی Clearleap را از طریق مراکز داده IBM Cloud جهانی کند.
 
به طور کلی می‌توان گفت در بسیاری از جهات قرارداد جدید Clearleap شباهت زیادی به خرید شرکت خدمات ابری چندگانه CleverSafe توسط IBM شباهت دارد.