خرید ۲ میلیارد دلاری قطعات کوالکام از سوی تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند

پس از قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری اپل با کوالکام برای حفظ حق استفاده انحصاری از مودم‌های LTE این شرکت، کوالکام از یک قرارداد ۲ میلیارد دلاری با تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند خبر داد.

کمپانی‌های لنوو، شیائومی، اوپو و ویوو قراردادی به ارزش ۲ میلیارد دلار را برای خرید قطعات ظرف ۳ سال آینده با کوالکام امضا کردند. به گفته شرکت آمریکایی این یک قرارداد تعهدآور نیست؛ بدان معنا که هر یک از طرفین در هر زمانی می‌توانند از مذاکرات خارج شوند. بیانیه رسمی اشاره‌ای به پردازنده‌های موبایلی کوالکام ندارد؛ بلکه دربردارنده اجزای RFFE است که با هدف توانمندسازی تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها برای ساخت دستگاه‌های موبایلی پیچیده در مقیاس‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند.

جزئیات فنی زیادی در این بیانیه وجود دارد؛ از جمله اینکه راهکارهای پلتفرم RFFE کوالکام نه تنها امکان عرضه هندست‌هایی با مصرف بهینه‌تر انرژی را برای تولیدکنندگان اسمارت‌فون فراهم می‌کند، بلکه امکان ارایه محصولاتی پیشرفته به مشتریان در سراسر جهان (و نه به تنهایی در چین) را مهیا می‌سازد.

اساسا کوالکام به کاهش بار زحمت شرکت‌ها در زمان ادغام ویژگی‌هایی نظیر عملکرد بالا، طول عمر طولانی‌تر باتری و اتصال پیشرفته کمک خواهد کرد.

نوشته خرید ۲ میلیارد دلاری قطعات کوالکام از سوی تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند اولین بار در پدیدار شد.