خشم کاربران از Call of Duty: Infinite Warfare پایان ندارد

کم‌تر از 10 روز پیش جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» (Call of Duty) با عنوان Infinite Warfare رسما معرفی و رونمایی شد. معرفی این بازی نظرات مختلف کاربران را در پی داشت. عده‌ای از کاربران از این‌که بازی هم‌چنان سبک و سیاق دوره‌ی زمانی آینده‌ی خودش را حفظ کرده است، حسابی کلافه شده بودند. اما استودیوی بازی «اینفینیتی‌‌وارد» (Infinity Ward) که ساخت قسمت جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty را برعهده دارد، برای راضی کردن این دسته از کاربران هم تدبیری اندیشیده بود. نسخه‌ی باز‌سازی شده از قسمت اول از خرده مجموعه‌ی «جنگاوری نوین» که در سال 2007 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هفتمی عرضه شده بود در کنار Infinite Warfare عرضه خواهد شد.
 
اتفاق جالب این بود که در فاصله‌ی چند روز بعد از رونمایی از Infinite Warfare، مسوولان استودیوی بازی‌سازی DICE از جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) با نام Battlefield 1 رونمایی کردند. قصه‌ها و ماجراهای Battlefield 1 در جریان جنگ جهانی اول جریان دارد و سازنده‌های بازی از ریسک این‌که سبک و سیاق بازی‌شان را تغییر بدهند، اجتناب نکرده‌اند. شاید این چیزی بود که طرفداران مجموعه بازی‌های ندای وظیفه هم از سازنده‌های این سری انتظار داشتند.
 
نارضایتی اولیه در کنار معرفی Battlefield 1 که حسابی همه را تحت تاثیر قرار داده بود باعث شد تا طرفداران مجموعه‌ی ندای وظیفه دنبال راهی بگردند تا اعتراض دسته جمعی‌شان را به گوش مسوولان شرکت «اکتیویژن» (Activision) که وظیفه‌ی انتشار بازی را برعهده دارد، برسانند. در نهایت بهترین راه هم پیدا شد. این‌که کاربران ناراضی به صفحه‌ی ویدیوی رونمایی از Infinite Warfare در سایت یوتیوب بروند و با دیس‌لایک اعتراض خودشان را اعلام کنند.
 
تا همین دو روز پیش ویدیوی معرفی Infinite Warfare بیش از 450 هزار دیس‌لایک در برابر 200 هزار لایک داشت. اما انتشار همین خبر باعث شد تا کاربران دیگری به این صفحه سربزنند و اعتراض‌شان را نسبت به ساخت این بازی جدید اعلام کنند. در نتیجه در جدیدترین اخبار منتشر شده از رسیدن تعداد دیس‌لایک‌ها به رقم یک میلیون و 360 هزار خبر داده شده است. این تعداد دیس‌لایک باعث شده است تا تریلر جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های ندای وظیفه در میان تمام ویدیوهایی که در طول تاریخ منتشر شده‌اند، رتبه‌ی 5ام بیش‌ترین تعداد دیس‌لایک را در اختیار داشته باشد.
 
در نظر داشته باشید که ویدیوی ترانه‌ی «گانگنام استایل» که در حدود چهار سال پیش منتشر شد، بیش از 1.5 میلیون دیس‌لایک داشت. البته تعداد لایک‌های این ویدیو بیش از 10.8 میلیون تا بود. در نظر داشته باشید که تعداد کل بازدید این ویدیو با 2.5 میلیارد بار در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب مدت‌ها رکورددار بود.
 
باید دید این حجم از اعتراض کاربران در آینده منجر به عکس‌العمل مسوولان استودیوی بازی‌سازی اینفینیتی‌وارد و شرکت اکتیویژن خواهد شد یا خیر.