دانشمندان با استفاده از فسیل درختان موفق به کشف قدیمی‌ترین جنگل جهان شدند

قدیمی‌ترین جنگل جهان

بقایای قدیمی‌ترین جنگل جهان در یکی از معادن نیویورک کشف شد. فسیل‌های کشف شده در این منطقه حدود 365 میلیون سال قدمت دارند و می‌توانند در مطالعه تغییرات آب و هوایی زمین، بسیار مفید واقع شوند. کریستوفر بری، از دانشگاه کاردیف بریتانیا، با اشاره به Charles Ver Straeten، از موزه ایالت نیویورک، بیان می‌کند: “چارلز مشغول راه رفتن در معدن بود که متوجه ساختارهای غول پیکر ریشه درختان شد.” او این فسیل‌ها را در سال 2008 نزدیک شهر قاهره در منطقه کاتسکیل نیویورک کشف کرد.

سه نوع درخت در این ناحیه کشف شده‌اند؛ یکی از آنها از نوع باستانی سرخس است که دارای ریشه‌های بلندی بودند و این ریشه‌ها تا عمق دوازده متری زمین می‌رفتند. در واقع این درختان اجداد مخروطیان امروز محسوب می‌شوند و به عنوان اولین گیاهان شناخته شده هستند که دارای برگ‌های سبز پهن و صاف بوده‌اند. نیویورک به علت واقع شدن بر روی رشته کوهی باستانی، مملو از فسیل درختان قدیمی است که در گذر سال‌ها زیر هزاران تن گل و لای مدفون شده‌اند.

قدیمی‌ترین جنگل جهان

آخرین فسیل یافت شده، در حدود چهل کیلومتری منطقه‌ای است که پیش از این به عنوان قدیمی‌ترین جنگل جهان شناخته می‌شد؛ اما این کشف جدید رکورد جنگل قدیمی را حدود دو میلیون سال بهبود می‌بخشد. این درختان نقشی اساسی در به وجود آمدن حیات بر روی زمین داشته‌اند و موجب خنک شدن زمین شده‌اند. بری در خصوص نقش این جنگل‌ها می‌گوید: “ظهور تمامی این درختان بر روی زمین کربن دی‌اکسید موجود در اتمسفر را کاهش داده است. با به پایان رسیدن دوره دوونین (حدود 360 میلیون سال قبل)، میزان کربن دی‌اکسید به مقدار امروزی می‌رسد.”

از نظر Sandy Hetherington، از دانشگاه آکسفورد، مطالعه فسیل‌ها به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از تغییرات آب و هوایی مدرن داشته باشیم: “ادراک چگونگی روی دادن این اتفاق در گذشته، برای به دست آوردن توانایی پیش‌بینی آینده آب و هوایی زمین، ضروری است.”

نوشته دانشمندان با استفاده از فسیل درختان موفق به کشف قدیمی‌ترین جنگل جهان شدند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.