دبیرکل جدید اپسکو انتخاب شد

اجلاس فوق العاده شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا – اقیانوسیه (APSCO) برای انتخاب دبیرکل جدید برگزار شد.
 
 
 
صبح امروز، سه شنبه ۲۱ مردادماه  اجلاس فوق العاده شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا – اقیانوسیه (APSCO) برای انتخاب دبیرکل جدید برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش ، در این اجلاس که بصورت آنلاین برگزار شد، روسای سازمان های فضایی همه کشورهای عضو حضور داشتند و خانم "یو چی" از کشور چین،  "محمد ابراهیمی سیدآبادی" از کشور ایران و "مانوپ آورپیمی" از کشور تایلند به عنوان نامزدهای تصدی دبیرکلی اپسکو معرفی شدند.
 
گفتنی است ، پس از بررسی سوابق کاری و تحصیلی نامزدها و ارائه برنامه ها و راهبردهای هر کدام از اعضا، امتیازدهی و رای گیری نیز بصورت آنلاین انجام شد که پس از جمع بندی نهایی آراء، خانم "یو چی" به عنوان دبیرکل جدید اپسکو به مدت ۵ سال آتی انتخاب و معرفی شد که از ۱ نوامبر ۲۰۲۰ رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
لازم به ذکر است نمایندگانی از سفارت های کشورهای عضو اپسکو نیز در محل برگزاری این اجلاس در چین – پکن برای نظارت بر روند صحیح رای گیری حاضر بودند.
 
مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران نیز در پیامی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های پروفسور 'لی شین جون" در مدت تصدی دبیرکلی اپسکو، انتخاب خانم "یو چی" را تبریک گفت و افزود: من مطمئن هستم که دبیرکل جدید، همیشه منافع همه کشورهای عضو را به عنوان نقشه راه و چشم انداز توسعه برنامه های اپسکو برای سال ۲۰۳۰ در نظر خواهد گرفت.
 
رئیس سازمان فضایی ایران ضمن ابراز امیدواری برای کنترل ویروس کوید-19 در جهان و بازگشت روال عادی به زندگی مردم، از زحمات دبیرخانه اپسکو برای برگزاری این اجلاس تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای پیشرفت و توسعه برنامه های اپسکو تلاش خواهد کرد و از برنامه های این سازمان برای توسعه فناوری فضایی در کشورهای عضو حمایت خواهد کرد.