درآمد کوالکام به ۶.۲ میلیارد دلار رسید

درآمد کوالکام به ۶.۲ میلیارد دلار رسید

در هفته گذشته شاهد بودیم که بسیاری از شرکت‌ها میزان درآمد خود را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ اعلام کردند. حال نیز کوالکام نتایج مالی خود را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ اعلام کرده که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی اوقات خوبی را پشت سر گذاشته است.

درآمد کوالکام در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ به ۶.۲ میلیارد دلار می‌رسد که افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد. سود عملیاتی در همین بازه زمانی ۱.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۱.۱ میلیارد دلار سال گذشته، افزایش خیره‌کننده ۵۸ درصدی نشان می‌دهد. کوالکام پیش بینی می‌کند که کل درآمد در سال مالی ۲۰۱۶، به ۲۳.۶ میلیارد دلار و سود عملیاتی به ۶.۵ میلیارد دلار می‌رسد. کوالکام توانسته در این فصل ۲۱۱ میلیون چیپست بفروش برساند که این میزان نیز افزایش ۴ درصدی نسبت به سال قبل و ۵ درصدی نسبت به سه ماهه قبل دارد.

کوالکام معتقد است که این افزایش درآمد و سود عملیاتی ناشی از دو عامل فروش بیشتر اسمارت‌فون‌ها و لایسنس پتنت‌ها و محصولاتش در چین است. استیو مالکنف، مدیرعامل کوالکام، گفته که این درآمد حتی از پیش‌بینی ما نیز بیشتر بوده و انتظار دارد که فروش اسمارت‌فون همچنان در کشورهای در حال توسعه افزایش پیدا می‌کند. کوالکام برنامه‌های بلندمدت‌تری نیز دارد و قصد دارد جای پای خود را در دیگر حوزه‌ها نیز محکم کند و به همین دلیل اخیرا شرکت NXP هلندی که در زمینه ساخت چیپ برای ماشین‌ها فعالیت می‌کند را خریداری کرد.

نوشته درآمد کوالکام به ۶.۲ میلیارد دلار رسید اولین بار در پدیدار شد.