درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری ابر عمومی در هند

طبق پیش‌بینی‌های گارتنر، در سال ۲۰۱۸ درآمد حاصل از خدمات ابر عمومی در هند به ۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. به گزارش وب‌سایت TechGig، این رقم در سال گذشته ۱.۸ میلیارد دلار بوده است و همین، رشد ۳۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
طبق پیش‌بینی گارتنر، سریع‌ترین رشد این بازار در بخش IaaS اتفاق می‌افتد، که با ۴۶ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ به ارزش ۱ میلیارد دلاری دست خواهد یافت. از جمله پلتفرم‌های محبوب خدمات ابر عمومی در هند می‌توان به آژور مایکروسافت، AWS آمازون، GCP گوگل و Bluemix آی‌بی‌ام اشاره کرد.
 
این در حالی است که در کشورهایی مانند هند «قیمت‌گذاری» یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب نوع سرویس‌دهنده ابری در سازمان‌ها به شمار می‌رود.
 
طبق برآوردهای گارتنر بازار PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) بیشترین رشد را در چهار سال آینده تجربه خواهد کرد و امسال ارزش آن به ۳۲ میلیون دلار خواهد رسید که بیانگر رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل است.
 
Sid Nag مدیر تحقیقات گارتنر در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر چه امسال بازار ابر عمومی در هند از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود ولی با توجه به این که بازار به حد اشباع خواهد رسید، انتظار می‌رود این رشد در ادامه متوقف شود.
 
با این حال گارتنر معتقد است که در سال ۲۰۲۰ بازار یادشده بالغ بر ۱۱۳ میلیون دلار ارزش خواهد یافت.