در پی شیوع ویروس کرونا مردم استرالیا به کاغذ توالت هم رحم نکردند!

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مردم در اکثر کشورهای دنیا به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و قفسه‌های آن‌ها را از مواد ضدعفونی‌کننده تا غذاهای فاسدنشدنی خالی کنند. این کار باعث شده تا اقلام ضروری در بازار یافت نشوند و قیمت‌ها به‌طور سرسام‌آوری بالا بروند.

اما موضوع جالب این است که ترس مردم موجب شده تا آن‌ها هرچیزی را که به فکرشان می‌رسد خریداری و ذخیره کنند و در کشوری مثل استرالیا کار به جایی رسیده که مردم این کشور حتی به کاغذ توالت هم رحم نکرده‌اند.

این در حالی است که مطلقا هیچ نیازی به خرید بیش‌ازاندازه این کالا نیست؛ برای اینکه اکثر کاغذ توالت‌های استرالیا در داخل خود این کشور ساخته می‌شوند و بعید است که در این مرحله، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار بگیرند. خیلی از افرادی که اقدام به خرید بیش از حد این کالا کرده‌اند، حتی خودشان هم نمی‌دانند برای چه این کار را انجام می‌دهند.

به نظر می‌رسد که مردم صرفا به این خاطر اقدام به خرید کاغذ توالت کرده‌اند چون می‌بینند که دیگران هم این کار را انجام می‌دهند. چندین خریدار به وب‌سایت 10 daily گفته‌اند که مشاهده اینکه بقیه مردم کاغذ توالت‌های بیشتری می‌خرند باعث نگرانی آن‌ها شده و همین موضوع آن‌ها را وادار به خرید بیشتر این محصول کرده است.

پروفسور گری مورتیمور (Gary Mortimer) کارشناش خرده‌فروشی، به 10 daily گفت: خرید و ذخیره کردن اجناس در مواقع بحرانی معمولا تشدید می‌شود. بنابراین وقتی شما از چیزی نامطمئن هستید همان کاری را می‌کنید که بقیه می‌کنند.

استرالیا تنها کشوری نیست که چنین اتفاقی در آن می‌افتد. مردم ژاپن و آمریکا هم اقدام به خرید بیش‌ازاندازه رول‌های کاغذ توالت کرده‌اند. اما گویا استرالیایی‌ها بیشتر از بقیه کشورها نگران این موضوع بوده‌اند.

بزرگترین تولید کننده کاغذ توالت در استرالیا، تولید خود را به ۲۴ ساعت در روز افزایش داده تا بتواند جوابگوی تقاضای موجود باشد. فروشگاه‌ زنجیره‌ای Woolworths در استرالیا روز چهارشنبه محدودیت چهار بسته کاغذ توالت برای هر مشتری را وضع کرد تا همه مردم امکان خرید آن را داشته باشند. در همان روز پلیس استرالیا اقدام به دستگیری فردی کرد که در یکی از فروشگاه‌ها به خاطر بحث بر سر کاغذ توالت روی فروشنده چاقو کشیده بود.

به نظر می‌رسد که استرالیایی‌ها خیلی سریع‌تر از مردم سایر کشورهای دنیا وارد عصر پساآخرالزمانی شده‌اند.

هجوم خریداران به فروشگاه‌ها نه‌تنها باعث کمبود کالاها در بازار می‌شود، بلکه آسیب جدی به افراد آسیب‌پذیر و کم‌درآمد می‌زند. کسانی که نمی‌توانند در چنین مواقعی کاغذ توالت را به تعداد زیاد بخرند، حالا به علت افزایش قیمت‌ها قادر به خرید آن نخواهند بود.

در حالیکه استرالیا هم‌اکنون فقط ۴۲ مورد تاییدشده ابتلا به ویروس کرونا دارد، این گونه رفتارها از مردم این کشور کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

نوشته در پی شیوع ویروس کرونا مردم استرالیا به کاغذ توالت هم رحم نکردند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.