در پی کاهش تولید آیفون در چین، تولید آیفون در کارخانه‌های هندوستان ۴ برابر می‌شود

بر اساس گزارشات، شرکت فاکسکان در حال برنامه‌ریزی برای افزایش چشمگیر میزان تولید آیفون در هندوستان و 4 برابر کردن تعداد نیروی کار خود طی 2 سال آینده است. اقدامات قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید 19 در چین موجب افت چشمگیر درآمدهای فاکسکان شد. به همین دلیل این شرکت بخشی از ظرفیت تولید آیفون را به هندوستان منتقل کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز در حال حاضر 17 هزار کارگر در کارخانه هندی فاکسکان مشغول فعالیت هستند و کمپانی قصد دارد که تا سال 2024 این رقم را به 70 هزار نفر افزایش دهد.

برای مقایسه جالب است بدانید که تعداد کارگران شاغل در کارخانه فاکسکان واقع در شهر ژنگژو چین برابر با 200 هزار نفر است. با این‌حال تعداد زیادی از کارگران به‌دلیل شرایط نامساعد کارخانه اقدام به فرار از آن نموده‌اند. فاکسکان و اپل در خصوص انتقال بخشی از تولید گوشی‌های آیفون به هندوستان هیچ اظهارنظری نکرده‌اند؛ اما خبرگزاری رویترز ادعا می‌کند که این اطلاعات از سوی 2 مقام ناشناس در دولت هندوستان ارائه شده است.

فاکسکان پیش‌تر در سال 2019 کارخانه‌ای را در خاک هندوستان تاسیس کرد. با این‌حال مشخص نیست که آیا این کارخانه از ظرفیت کافی جهت توسعه برخوردار بوده یا کمپانی تایوانی بایستی به فکر احداث یک کارخانه جدید در هندوستان باشد.

نوشته در پی کاهش تولید آیفون در چین، تولید آیفون در کارخانه‌های هندوستان 4 برابر می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.