دستکش هوشمند ایرانی، رتبه دوم مسابقات اختراعات کرواسی

 
تیم اختراعات ایران متشکل از دانشجویان ایرانی با اختراع «دستکش نانو هوشمند الکترونیک حرارتی» موفق به کسب رتبه دوم مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات کرواسی شد.
 
امیرعباس محمدی کوشکی روز شنبه  اظهار داشت: مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ARCA۲۰۱۹ کرواسی با حضور تمامی موسسه‌ها و شرکت‌های کشور کرواسی فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی برگزار و توسط فدراسیون مخترعین جهانی IIFIA، سازمان ثبت اختراعات کرواسی، انجمن فناوری و اختراعات کرواسی، وزارت علوم و اقتصاد کرواسی، دانشگاه ملی زاگرب، اتحادیه مخترعین اروپا، اتاق بازرگانی کرواسی، سازمان مالکیت فکری جهانی wipo  زیر نظر سازمان ملل متحد و دولت این کشور، حمایت و نظارت می‌شود.
 
سرپرست تیم ایرانی ادامه داد: مسابقات فناوری و اختراعات کرواسی به یاد دانشمند تسلا هرساله در دانشگاه ملی کرواسی در شهر زاگرب برگزار می‌شود.
 
 
این مخترع تصریح کرد: این مسابقات با همکاری دانشگاه‌های معتبر دنیا در دانشگاه ملی کرواسی در تاریخ  ۱ آبان لغایت ۱۸ آبان ماه با برگزاری کلاس های آموزشی برگزار شد. تیم ایران با حضور پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اصفهان سجاد شریعت، نگار عطائی، غزل سهرابی و هستی رضایی در این مسابقات شرکت کرد و موفق به کسب رتبه دوم و جایزه ویژه مسابقات شدند.
 
 کوشکی ادامه داد: مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات کرواسی از جمله مسابقات بسیار معتبر در حوزه حمل و نقل است که به صورت تخصصی و در سایر رشته ها با داوری افراد متخصص و مسئولین باتجربه اختراع و فناوری از لحاظ فنی، علمی و اقتصادی امتیاز کسب می‌کند؛ همچنین در بخش داوری حضوری به رقابت بایکدیگر می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه اختراع تیم ایران «دستکش نانو هوشمند الکترونیک حرارتی» است، اظهار داشت: این دستکش برای کوهنوردان و تمامی افرادی که درمناطق کوهستانی و سرد سیر هستند طراحی و ساخته شده است. پژوهشگران ایرانی با بررسی دقیق فنی مشکلات کوهنوردان و با برسی شرکت های خارجی توانسته‌اند دستکشی را بسازند که تمامی امکانات تلفن همراه را دارد.
 
 
سرپرست تیم اختراع ایران عنوان کرد: دستکش هوشمند با قابلیت کنترل علائم حیاتی بدن با سنسور نبض و سیستم جی پی اس زمانی که مشکلی برای کوهنورد به وجود می‌آید اطلاعات سنسور نبض مختصات دقیق کوهنورد به همراه دیگر اطلاعات را توسط سیستم GSM به سنتر و سامانه ای ارسال می‌کند.
 
کوشکی تصریح کرد: این دستکش در منفی ۴۰ درجه گرمای لازم را تامین می‌کند  و با وجود ال سی دی که بر روی آن وجود داردف نقشه _درصد دما داخل و خارج دستکش و دیگر اطلاعات را بر روی خود نمایش می‌دهد و در برابر سرمای شدید مقام بوده و جنس پارچه ی آن از نانو الیاف است. برقراری تماس تلفنی و یکی شدن با گوشی همراه از دیگر امکانات این سیستم است.