دستگاه های برای امنیت منزل

یافتن بهترین نوع دزدگیر اماکن یکی از دغدغه‌های مهم افرادی می‌باشد که به فکر ایجاد امنیت برای محل کار و یا منزل خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی نظارت بر امنیت اماکن عمومی و شخصی یک ضرورت است. استفاده از دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن برای منزل، فروشگاه، مغازه، دفتر و … اجتناب ناپذیر شده است. کمتر مکانی وجود دارد که بدون تعدادی دوربین مدار بسته در فضای بیرونی و داخلی آن دیده شود. مکمل و تغذیه کننده این سیستم‌های حفاظتی دستگاه UPS است تا در زمان نوسان برق نیز سیستم نظارتی را فعال نگه دارد. اگر به دنبال آشنایی و یا خرید دوربین مدار بسته و انتخاب دزدگیر اماکن هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

دزدگیر اماکن

وظیفه اصلی انواع دزدگیر اماکن یا سیستم اعلام سرقت، اعلام ورود غیرمجاز اشخاص به حریم شخصی تعیین شده توسط شما است. دزدگیر اماکن وسیله‌ای است که از طریق سنسورهای حرکتی نصب ‌شده و فعال روی آن در اماکن و محیط‌های مختلف داخلی و خارجی نصب می شود. دزدگیر اماکن می‌تواند هرگونه حرکت خارج از زمان و ساعات تعریف در زمان‌های تعطیلی مغازه و پاساژ و یا زمان سفر رفتن ساکنین منزل و ویلا فعال خواهد شد. دزدگیر اماکن بعد از فعال شدن از طریق پیامک و یا تماس به شما اطلاع خواهد داد. همچنین در محل با به صدا در آوردن آژیر بلند علاوه بر فراری دادن مزاحم، سایرین را نیز مطلع می کند.

انواع دزدگیر اماکن قدیمی مکانیزم و ساختار ساده‌ای داشتند و تنها توانایی ایجاد آژیر و صدا در محیط پیرامون خود داشتند. با گذشت زمان و رشد روز افزون تکنولوژی این قابلیت به دزدگیرها اضافه شد تا بتوانند به وسیله تلفنی که به دستگاه متصل است، با شماره تلفن‌های داده شده در زمان تنظیم دستگاه تماس بگیرد و گزارش دهد. به نسل جدید دزدگیر اماکن سیم کارت‌خور بودن اضافه شده است. دزدگیرهای سیم کارت‌خور علاوه بر تماس، پیامک نیز ارسال می کنند. جدیدترین نسل دزدگیرها قابلیت اتصال به وای فای داشته و شما می توانید آن‌ها را از راه دور و از طریق گوشی تلفن همراه مدیریت نمایند. دزدگیرهای پیشرفته منزل و دزدگیر اماکن دارای ساختار زیر هستند، شامل:

  • یک مدار باز و یک مدار بسته
  • مدار آژیر
  • مدار شارژ باتری
  • انواع حسگرها، آژیرها و هشدار دهنده

خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته بر اساس تنوع کارایی، کیفیت ضبط تصویر، نوع برند دوربین‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه دوربین مدار بسته یکی از ابزارهای امنیتی مهم و اصلی در دنیای امروز به شمار می‌رود،  تنوع کارایی آن ها باعث شده برای نیازها و کاربری‌های مختلف نیز چاره‌ای اندیشیده شود. از جمله اینکه در حال حاضر دوربین‌های مدار بسته از نوع بیسیم با قابلیت شناسایی شی متحرک، ارسال صدا و تصویر هم زمان و بدون نیاز به کابل کشی وجود دارند. لازم به ذکر است این قابلیت‌ها نقش مهمی در سهولت استفاده در محیط خانگی و یا حتی فضاهای دور افتاده که کابل کشی هزینه زیادی به افراد متحمل می‌کند، خواهد داشت. همچنین دوربین‌های لامپی که تنها به واسطه یک سرپیج و درست شبیه یک لامپ قابلیت نصب را خواهند داشت بسیار کاربری راحتی دارند. البته هر نوع دوربین مداربسته‌ای که برای حفظ امنیت فضا انتخاب شود در کنار مزایای خود، دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد. به طور کلی در هنگام انتخاب دوربین مداربسته مورد نظر در ابتدا باید نیاز خود را و حساسیت امنیتی فضای مورد نظر را درنظر بگیرید. همچنین میزان بودجه‌ی صرف شده نیز در انتخاب و خرید دوربین مداربسته مورد نظر و مناسب شما نقش به سزایی خواهد داشت.

همان‌طور که گفته شد قبل از خرید دوربین مداربسته برای امنیت فضای مورد نظر لازم است حتما نکاتی را مد نظر داشته باشید، تا بهترین انتخاب و نتیجه را کسب نمایید.  در ادامه ما به مهم‌ترین این نکات اشاره کرده ایم:

  • محل نصب دوربین
  • تعداد دوربین ها
  • استفاده دوربین در روز یا شب
  • امکانات کابل کشی محل مورد نظر
  • وضوح مناسب تصویر
  • فاصله دوربین از اجسام

دستگاه UPS و کاربردهای آن

این دستگاه به طور معمول در مجاورت سیستم رایانه، شبکه و سایر لوازم برقی قرار می گیرد تا در صورت بروز قطعی و یا اختلال در ولتاژ جریان ورودی برق شهری شرایط را برای برقراری روند کار دستگاه فراهم کند. دستگاه UPS یک منبع تغذیه بدون توقف بین جریان ورودی برق و دستگاهی می‌باشد که مصرف کننده برق است. این دستگاه جریان ورودی را نرمال ساخته تا آسیبی به دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با دستگاه مصرف کننده برق وارد نگردد.

موارد مهم استفاده از دستگاه UPS در آسانسور، سیستم دزدگیر اماکن، دوربین مداربسته و … است. در گذشته یکی از ترفندهای دزدان و سارقان برای قطع دزدگیر و دوربین امنیتی منازل قطع کردن جریان برق بوده است. امروزه به کمک دستگاه UPS شما می‌توانید از سارقین پیشی گرفته و سیستم برق اضطراری را برای خود فعال کنید. دستگاه UPS دوربین مداربسته و سیستم حفاظتی خانگی و منازل اغلب دارای اندازه کوچک است تا بتوانید آن را در فضاهای کوچک پنهان نمایید.

کلام پایانی

امروزه حفظ امنیت هر مکانی به ویژه منزل دارای اهمیت بسیار زیادی است که تنها با استفاده از سیستم امنیتی و حفاظتی میسر می‌شود. در طول سالیان اخیر استفاده از انواع دوربین مدار بسته، خرید دوربین مدار بسته، دزدگیر اماکن و … در داخل کشور روند رو به رشد سریعی داشته است. برندهای مختلفی از دوربین مدار بسته، دزدگیر اماکن و دستگاه UPS در دسترس است. انتخاب برند دوربین، تعداد دوربین مدار بسته، نوع دزدگیر اماکن پیامک دهنده و یا تلفن کننده، دستگاه UPS نوع آنلاین و یا آفلاین عواملی هستند که متناسب با کارایی مورد انتظار شما، بودجه، هزینه مورد نظر و… تعیین می‌شوند. به طور کلی این عوامل هستند که قیمت پکیج سیستم امنیتی مورد نظر شما را تعیین می‌کنند.

اگر به فکر ارتقای سیستم امنیتی و حفاظتی منزل، ویلا و یا محیط زندگی خود هستید و یا اگر می‌خواهید از ابتدا یک پکیج متناسب با محیط تهیه کنید از یک مجموعه همانند دوربین مارکت با محصولات با کیفیت و تیم پشتیبانی مجرب، اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس اقدام به خرید دوربین مدار بسته و دستگاه امنیتی نمایید.

نوشته دستگاه های برای امنیت منزل اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.