دنیای بدون فتوکپی با دولت الکترونیکی

با راه اندازی دولت الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات بسیاری از مراجعات به دستگاه ها و سازمان های دولتی و عمومی کاهش یافته و دیگر نیازی به دریافت کپی مدارک افراد نیست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در چهل و پنجمین قسمت از ویدیوهای ایران هوشمند به راه اندازی دولت الکترونیکی و کاربردهای فراوان آن پرداخته شده است.
بر اساس رویه های معمول مردم مجبور بودند گاهی برای گرفتن مجوز و استعلام ها مسیرهای  بین ۱۸ وزارتخانه و سازمان را طی کنند.
راه اندازی دولت الکترونیکی سازوکار سریع، دقیق و مطمئنی است که جایگزین پاسخگویی حضوری به درخواست های مردم شد و به دلیل وجود اطلاعات مردم در این سامانه، دیگر نیاز به گرفتن کپی های مختلف از برگه های شناسنامه و کارت ملی و بقیه مدارک نیست.
بر اساس این گزارش، با ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات، تمام دستگاه های دولتی از طریق مسیری امن تبادل اطلاعات افراد را با دقت و سرعت بین خود انجام می دهند.
هم اکنون نیز به صورت ماهانه بیش از 120 میلیون تراکنش در این مرکز تبادل می شود که حداقل از 120 میلیون نامه نگاری و رفت و آمد اضافی بین دستگاه‌ها پیشگیری شده است.