دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ از زوم ۳ برابری اپتیکال پشتیبانی می‌کند

Ming-Chi Kuo یکی از تحلیلگران سرشناس دنیای تکنولوژی، به‌تازگی پیش‌بینی کرده است که دوربین دوگانه قرار گرفته روی گلکسی نوت 8 با پشتیبانی از زوم اپتیکال 3 برابری معرفی خواهد شد. چند ماه پیش نیز شایعاتی انتشار یافت که مطابق آن‌ها گفته می‌شد یکی از سنسورهای دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 از نوع تله‌فوتو بوده و عملکردی مشابه با آی‌فون 7 پلاس و یا وان‌پلاس 5 خواهد داشت. سنسور اصلی قرار گرفته در این دوربین 13 مگاپیکسل وضوح دارد و بنابر گفته‌های مینگ چی، سنسور دوم 12 مگاپیکسلی بوده و توانایی تنظیم سریع نقاط فوکوس را داراست. هم‌چنین براساس گزارش‌های قبلی و هم‌چنین پیش‌بینی‌های مینگ چی، هر دو سنسور به تثبیت کننده اپتیکال (OIS) مجهز خواهند بود.

ماژول دوربین دوگانه موجود در گلکسی نوت 8 در روزهای اخیر به یکی از موضوعات مهم وب‌سایت‌های فناوری مبدل شده است. گفته می‌شود تمامی بخش‌های این سنسور دوگانه توسط شرکت زیر مجموعه سامسونگ یعنی Samsung Opto-Electronics توسعه خواهد یافت. بااین‌حال هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت که سامسونگ از ترکیب یک سنسور معمولی و یک سنسور تله‌فوتو استفاده خواهد کرد و یا دو سنسور مشابه بوده و یکی از آن‌ها به ثبت تصاویر رنگی و دیگری به ثبت تصاویر مونو کروم خواهد پرداخت. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد گلکسی نوت 8 اولین اسمارت‌فون سامسونگ خواهد بود که از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد و این کمپانی قصد دارد تا پایان سال 2017 تعداد مدل‌های بیشتری را با استفاده از این نوع سنسور معرفی و روانه بازار کند.

گلکسی نوت 8

مطابق شایعات منتشر شده، گلکسی نوت 8 از همان پردازنده مورد استفاده در پرچم‌داران فعلی این کمپانی استفاده خواهد کرد، بنابراین گلکسی نوت 8 از چیپست اسنپدارگون 835 و یا اگزینوس 8895 بهره می‌برد. هم‌چنین انتظار می‌رود این فبلت با 6 گیگابایت رم روانه بازار شود تا توانایی رقابت با پرچم‌داران چینی را داشته باشد.

این کمپانی سئولی پیش‌تر اعلام کرده بود که رونمایی رسمی از گلکسی نوت 8 را در تاریخ 23 آگوست انجام خواهد داد، احتمالا این اسمارت‌فون یکی از گوشی‌های اصلی سامسونگ برای نمایشگاه IFA 2017 خواهد بود که یک هفته پس از رونمایی برگزار خواهد شد.

نوشته دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 از زوم 3 برابری اپتیکال پشتیبانی می‌کند اولین بار در پدیدار شد.