دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی نوکیا ۹ از نوع دوگانه خواهد بود

از زمانی‌که در لیست مشخصات گوشی نوکیا ۹ در FCC دیدیم که در این اسمارت‌فون پرچم‌دار از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده شده، ناامیدی به سراغمان آمد. البته هنوز ناامیدی در زمینه رزولوشن پایین این دوربین سر جای خود باقی مانده اما فهمیدن این‌که دوربین سلفی این هندست از نوع دوگانه بوده کمی از نگرانی‌های ما کاسته است.

در لیست مشخصات گوشی نوکیا ۹ در کمیسیون ارتباطات فدرال، روبروی دوربین سلفی از سنسوری ۵ مگاپیکسلی و ماژول Chicony CKACE16 نام برده شد. با مراجعه به وب‌سایت سازنده و نگاه دقیق به لیست سنسورهای این کمپانی فهمیدیم که این ماژول دوربین از نوع دوگانه است. البته در تصویری که برای این ماژول به‌کار رفته بود یک سنسور دوربین دیده شد که احتمالا اشتباهی در زمینه تشخیص مدل این ماژول رخ داده است.

این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار بوده و گشودگی دیافراگم یکی از لنزهای آن f/2.0 عنوان شده؛ این در حالی‌ است که لنز دیگر از دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. لنز نخست مسئول ضبط ویدیوها در کیفیت فول اچ‌دی است. جزئیات محدود در مشخصات این ماژول‌ها چیزی درباره عملکرد لنز دوم عنوان نکرده و دقیقا نمی‌دانیم که این لنز برای ثبت تصاویر سیاه و سفید به‌کار خواهد رفت یا این‌که در زمینه پوشش فضا و گستره دید تفاوت‌هایی با لنز نخست دارد.

نوشته دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی نوکیا ۹ از نوع دوگانه خواهد بود اولین بار در پدیدار شد.