دوربین هواوی P9 ساخت Leica نیست!

 

Huawei-P9-1-640x299جند ماه پیش بود که هواوی و Leica اعلام کردند که در حال همکاری با یکدیگر هستند. در آن زمان این تصور ایجاد شد که این کار منجر به ساخت گوشی هوشمند با دوربین این شرکت می‌شود. این حدس بعدا درست از آب درآمد و گوشی هواوی P9 برند Leica را در کنار خود داشت. البته انتظار می‌ٰفت که Leica در ساخت و تولید این دوربین نقش داشته باشد. حال با اطلاعات جدید بنظر می‌رسد که Leica نه در تولید و نه در توسعه این دوربین‌ها نقشی نداشته است و این کار فقط برای برندسازی بوده است! هواوی اعلام کرده که Leica فقط مجوز اینکار را صادر کرده است!‌

در حقیقت سازنده دوربین‌های هواوی P9، شرکت Sunny Optical Technology of China است. البته هواوی گفته که Leica در مهندسی الگوریتم کیفیت تصویر دوربین‌های پرچمدار این شرکت نقش داشته است، که البته نقش کوچکی هم هست!

اینکه مفاد این مجوز چیست، کسی نمی‌داند، اما این اولین بار است که شاهد همکاری این شرکت با شرکت‌های چینی در زمینه دوربین گوشی هستیم. هدف Leica از این کار معلوم نیست. آیا این یک برندسازی موقت است؟ یا این کمپانی آلمانی در حال تست برای ورود به بازار گوشی هوشمند است؟ فرض دوم شاید بیشتر به منطق بازار نزدیک باشد، چون پر واضح است که بازار دوربین‌های دیجیتال با گسترش بازار گوشی‌های هوشمند در حال کاهش است، بخصوص که هر روز شاهد قدرتمندترشدن دوربین‌ گوشی‌های هوشمند هستیم. به هر حال اگر فرض دوم درست باشد، تکنولوژی و دانش بخش دوربین صنعت موبایل از این کار بهره فراوان خواهد برد.

نوشته دوربین هواوی P9 ساخت Leica نیست! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.