دولت برزیل از استراتژی ملی خود در زمینه اینترنت اشیاء رونمایی کرد

دولت برزیل از نقشه راه خود در زمیه اینترنت اشیاء رونمایی کرد. این طرح حاوی جزئیات برنامه‌های عملیاتی و سیاست های مرتبط با این حوزه است؛ از جمله اینکه بر اساس برنامه‌ریزی تعریف‌شده، برزیل می‌بایست طی ۵ سال آینده در رأس فناوری‌های مرتبط با حوزه اینترنت اشیاء قرار گیرد.
 
چهار حوزه شهرهای هوشمند، مراقبت سلامت، کشاورزیِ تجاری و صنایع از جمله راهبردهای اصلی تعریف‌شده در این نقشه راه هستند که پیش بینی شده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ پیاده‌سازی شود.
 
راهبرد موسوم به Internet of Things: an Action Plan for Brazil در کنفرانس هفته گذشته Futurecom در سائو پائولو رونمایی شد؛ این طرح توسط بانک توسعه ملی برزیل (BNDES) تهیه شده و توسط کنسرسیومی به رهبری موسسه مشاوره‌ای McKinsey اجرا خواهد شد.
 
 
IOT
 
در طرح یادشده تمرکز برخدمات اولیه به شهروندان باهدف بالا بردن کیفیت زندگی و توسعه پایدار از طریق فناوری در صدر اولویت ها قرارگرفته است.
 
مجریان این طرح امیدوارند با هدف مدرن سازی ارائه خدمات عمومی و خصوصی، توسعه مهارت‌ها در کنار تقویت نوآوری، طی سال‌های آینده برزیل در راس کشورهای بهره‌مند از اینترنت اشیاء باشد.
 
پیش‌ازاین نیز وزارت علوم و ارتباطات برزیل از یکپارچه‌سازی طرح سیستم‌های نظارتی (سیستم شناسایی RFID) خود در پروژه اینترنت اشیاء خبر داده بود.
با این قصد که تمامی تجارب و تلاش‌هایی که وزارتخانه‌ها تاکنون در این زمینه انجام داده‌اند در طرح ملی IoT ادغام گردد.