دولت چین اخراج گسترده کارمندان در شرکت‌های اینترنتی را تکذیب کرد

بزرگترین مرجع برنامه‌ریزی اقتصادی کشور چین روز گذشته اعلام کرد گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر با مضمون اخراج گسترده کارمندان در بسیاری از شرکت‌های محلی چین منتشر شده است، صحت ندارد.
 
کمیته ملی توسعه و اصلاحات (NRDC) چین روز گذشته توضیح داد فرآیند استخدام و اشتغال کارمندان در شرکت‌های چینی فعال در حوزه خدمات اینترنتی بدون هرگونه اخراج گسترده دنبال شده است.
 
این مرکز اعلام کرد نتیجه‌گیری خود در این زمینه را بر اساس تحقیقات مختلف انجام داده است که این بررسی‌ها در پی مذاکرات گسترده با سازمان‌های دولتی از جمله گفت‌وگو با شرکت‌ها و کمک گرفتن از محققان در صنایع مختلف به انجام رسیده است.
 
کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین همچنین اظهار داشت طی سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد فرصت‌های شغلی جدیدی که در مناطق شهری این کشور ایجاد شده است ۱۳٫۶۱ میلیون مورد بوده که این رقم نشان می‌دهد کشور چین برای ششمین سال متوالی توانسته است بیش از ۱۳ میلیون فرصت شغلی جدید را در مناطق شهری به وجود آورد. با این وجود سازمان مذکور اذعان داشته است که محیط خارجی بسیار پیچیده است و اقتصاد چین فشارهای زیادی را برای کاهش فعالیت‌های خود تحمل می‌کند. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور چین رو به افزایش است و این مسئله هم فشارهای فراوانی را بر محیط‌های کاری ایجاد کرده است.
 
واکنش این نهاد دولتی چینی در مقابل گزارش‌های صورت گرفته است که طی ماه‌های اخیر در گوشه و کنار این کشور منتشر شده است و طی آن گفته می‌شود بسیاری ز شرکت‌های اینترنتی چینی به دلیل مشکلات اقتصادی بخش اعظم کارمندان خود را بیرون کرده‌اند و از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های بزرگ و سرشناس Qunar و Zhihu اشاره کرد که فرآیند اخراج کارمندان در آنها از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد و مهم‌ترین تصمیم آنها برای اقدام مذکور شرایط اقتصادی بد گزارش شده بود.