دو سوم از دستگاه‌های آی‌فون تولید شده هنوز در حال استفاده کاربران است

چیزی در حدود یک ماه پیش بود که تولید محصولات آی‌فون به دهمین سال خود رسید. حال در شرایطی که بسیاری از کاربران منتظر رونمایی اپل از نسل بعدی آی‌فون هستند، اطلاعات جدیدی در مورد این محصولات محبوب به‌دست آمده است.

به گزارش شرکت اپل، تا ماه مارس سال جاری، در مجموع تعداد 1.163 میلیارد دستگاه از محصولات آی‌فون به فروش رسیده است. بااین‌حال طبق گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه Newzoo، ظاهرا چیزی در حدود دو سوم از دستگاه‌های آی‌فون که در طی ده سال تاکنون به فروش رسیده، همچنان در حال استفاده از سوی کاربران قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این کمپانی فعال در عرصه تحلیل و بررسی بازار مدعی شده که 62.6 درصد از تعداد کل آی‌فون‌های فروخته شده اپل، همچنان در حال استفاده کاربران است؛ بنابراین هنوز 728 میلیون آی‌فون قدیمی در دست کاربران سراسر جهان قرار دارد.

در ادامه این گزارش عنوان شده که 25 درصد از کل گوشی‌های هوشمندی که درحال‌حاضر (ماه آوریل) در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دارد متعلق به شرکت اپل بوده؛ این در حالی است که این کمپانی اکنون تنها 15 درصد از کل سهم گوشی‌های تولید شده در جهان را در اختیار دارد.

اپل

با نگاهی دقیق‌تر به این آمار می‌توان دریافت که 31.3 درصد (معادل 228 میلیون) از کل دستگاه‌های آی‌فون در اختیار کاربران چینی بوده که این کشور را در صدر کشورهای با بیشترین کاربران آی‌فون قرار داده است؛ و این در حالی بوده که چین اکنون یکی از تولیدکنندگان برتر در حوزه گوشی‌های هوشمند نیز به شمار می‌رود. کشور آمریکا نیز با داشتن 120 میلیون کاربر آی‌فون (16.4 درصد) در رده دوم کشورهای با بیشترین کاربر آی‌فون قرار دارد.

در بین تمامی محصولات، آی‌‌فون 6 با سهم 21 درصدی کاربران در صدر فهرست قرار دارد (تا ماه آوریل). گوشی‌های هوشمند آی‌فون 6S با 18، آی‌فون 7 با 11، آی‌فون 6 پلاس با 9 و آی‌فون 6S پلاس نیز با 8 درصد در رده‌های بعدی دستگاه‌های آی‌فون با بیشترین کاربر قرار دارند.

نوشته دو سوم از دستگاه‌های آی‌فون تولید شده هنوز در حال استفاده کاربران است اولین بار در پدیدار شد.