دیجیتال مارکتینگ |‌ معرفی بهترین ابزارهای کمکی

همانطور که در قرن جدید به دیجیتالی شدن یک به یک کارهای روزمره­مان عادت کرده­ایم، دور از انتظار نبود که این دیجیتالی شدن به کسب و کارها و بازاریابی مشاغل هم برسد. بازاریابی دیجیتال در سال­های اخیر محبوبیت زیادی در میان کسب و کارها پیدا کرده و برندهای زیادی نیز توانسته­اند با استفاده از آن به سودهای خوبی دست پیدا کنند، به همین دلیل بسیاری به فکر اجرایی کردن این بازاریابی در شغل خود افتاده­اند اما باید بدانید بازاریابی دیجیتال مانند هر کار دیگری نیاز به ابزارهایی خاص دارد که لازم است آن­ها را بشناسید تا از مزیت­های این بازاریابی به خوبی بهره ببرید. در این مطلب به طور مختصر و مفید به معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می­پردازیم پس با ما همراه باشید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

با پیدایش بازاریابی دیجیتال اکنون این فرصت برای تجارت­ها به وجود آمده تا با مخاطبان گسترده­تری ارتباط داشته باشند و بهتر بتوانند با مصرف کنندگان خود و نیازهایشان آشنا شوند. بنابراین هدف ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ استفاده می­شود نیز باید در همین راستا باشد تا استراتژی های برندها به خوبی عمل کند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را در مجموع می­توان در دسته­های زیر تقسیم بندی کرد:

  • ابزارهای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)
  • ابزارهای بازاریابی ایمیلی
  • ابزارهای بازاریابی رسانه­های اجتماعی
  • ابزارهای بازدید و تحلیل وبسایت
  • ابزارهای بررسی تعامل با کاربران
  • ابزارهای تبدیل و فروش

ابزارهای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

در فضای رقابتی بازاریابی دیجیتال هر کاری که باعث شود حضور کسب و کار شما در صفحه جستجوها افزایش یابد امتیاز مثبت محسوب می­شود. بهترین ابزارهای سئوی دیجیتال مارکتینگ شامل:

بیشتر بدانید:‌ آموزش سئو و بهینه سازی سایت کاملاً رایگان در کالج تپسل

  1. Ahrefs

Ahrefs که بسیاری آن را به عنوان پلتفرم طلایی در ایده گرفتن برای کلمات کلیدی می­شناسند، یک ابزار فوق العاده است که نه تنها برای تجزیه و تحلیل رقابت میان کلمه­های کلیدی، بلکه برای اطمینان از اینکه محتوای موجود شما چقدر برای جستجو مناسب است، استفاده می‌شود.

  1. CLearscope

Clearscope یک پلتفرم مخصوص نوشتن محتوای مفید است و یک ویرایشگر دقیق برای توصیه کلمات کلیدی، عناوین و خوانایی ارائه می‌کند تا به شما در نوشتن (یا بازنویسی) پست‌های وبلاگ با رتبه بالا کمک کند.

  1. Lighthouse

این ابزار با هدف سنجیدن عملکرد وب سایت و رفع ایرادات موجود طراحی شده است و به طور کلی به طراحان وبسایت­ها و کارشناسان سئو کمک می­کند تا کیفیت سایت خود را بررسی کنند.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از راه­هایی است که می­توان گفت امتحان خود را در دیجیتال مارکتینگ پس داده و به این ترتیب، ابزارهای ایمیلی یکی از اصلی ترین نرم افزارهای بازاریابی اینترنتی برای مشاغل بزرگ و کوچک هستند. البته با توجه با تحریم­های پیش آمده بسیاری از سرویس­ها برای ایران غیرفعال شده­اند و استفاده از آن­ها ممکن نیست. چند ابزار دیجیتال مارکتینگ در زمنیه بازاریابی ایمیلی:

  1. MailerLite

این ابزار بیشتر برای تهیه ایمیل­های اتوماسیون، پرسشنامه­ یا خبرنامه­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. امکانات این ابزار تا سقف هزار مخاطب و ۱۲هزار ایمیل در ماه رایگان بوده و خدمات بیشتر آن هزینه به همراه خواهد داشت.

  1. Mailchimp

میل چیمپ یکی از کامل­ترین سرویس­های بازاریابی ایمیلی است که قابلیت ارسال روزانه تا یک میلیارد ایمیل را به شما می­دهد. با استفاده از این ابزار شما می­توانید انواع خبرنامه­های زمان­بندی شده و هدفمند را برای کاربرانتان ارسال کنید یا از قابلیت تبلیغات هوشمند و تست های رفتارسنجی کاربران بهره­مند شوید. توجه داشته باشید امکانات این ابزار برای ۲هزار مخاطب و ده هزار ایمیل ماهانه رایگان است و باقی امکانات غیر رایگان هستند.

  1. پوشه

پوشه یکی از ابزارهای بازاریابی ایرانی و محبوب برای ارسال انبوهی از ایمیل­ها و پوش نوتیفیکشن است که امکان تست A/B، زمانبندی ارسال ایمیل­ها و دسته­بندی کاربران را به شما می­دهد و می­توان آن را در دسته بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک نیز قرار داد.

ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه­های اجتماعی امروزه به یک کانال بازاریابی تبدیل شده که در الویت بسیاری از تجارت­ها قرار دارد. این رسانه­ها همچنین محل اصلی برای جمع آوری داده­­های ارزشمند در مورد خواسته­ها و ایده­آل­های مشتریان نیز هست و اطلاعات مفیدی را به طور رایگان در اختیار برندها می­گذارد، اما فعال بودن در تمامی رسانه­ها اجتماعی و مدیریت آن به نوعی فرسودگی شغلی محسوب می­شود و وقت و انرژی زیادی را میطلبد استفاده از چند ابزاردیجیتال مارکتینگ که در این زمینه وجود دارد به شما کمک می­کند تا محتوای با ارزش­تری را تولید کنید و راحت­تر حضور خود در این صفحات را مدیریت کنید. چند ابزار دیجیتال مارکتینگ در زمینه بازاریابی رسانه­های اجتماعی شامل:

  1. Hootsuite

بدون شک هوت سوییت جزو قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی رسانه اجتماعی است که می­توانید کارهای بسیار متنوعی را با آن انجام دهید. می­توانید همزمان صفحات خود در اینستاگرام، توییتر، پینترست، یوتیوب و لینکدین را مدیریت کنید، به طور خودکار پست بگذارید و بازدهی پیج را بالا ببرید. هزینه­ایی که باید باید برای این سایت بپردازید با توجه به امکاناتی که نیاز دارید متفاوت خواهد بود.

  1. Loomy

لومی ابزار مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و نوپاست که به دنبال تولید محتوای جدید و مفید هستند. با لومی می­توانید فعالیت خود در صفحات اجتماعی را برنامه ریزی کنید و اثربخشی پست­ها را دنبال کنید، همچنین می­توانید از ایده­های جدیدی که این ابزار بر اساس موضوعات پر طرفدار به شما می­دهد نیز استفاده کنید.

  1. socialblade

همانطور که می­دانید بررسی آمار بازدیدها از پیج و روند کاری مهم­ترین اصل برای پیشرفت بیشتر و رفع ایرادات است. سرویس­هایی مانند socialblade امکان بررسی آمار بلند و شاخص­های پیشرفت در شبکه­هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… به شما می­دهد.

ابزارهای بازدید و تحلیل وبسایت

و اما آخرین و مهم­ترین گروه از انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ که در این مطلب معرفی می­کنیم سرویس­های آنالیز بازدید و تحلیل روند است. زیرا در هر حیطه که فعالیت می­کنیم مهم است که بدانیم کارهایی که انجام داده­ایم چه نتایجی داشته­اند.

بیشتر بدانید:‌ تبلیغات بنری چیست؟

در ادامه دو ابزار گوگل در کسب و کار اینترنتی که در آنالیز داده­ها به شما کمک می­کند و یک ابزار مهم و کاربردی دیگر که در فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار کمک‌کننده است را معرفی می‌کنیم:

  1. Google Analytics

سرویس­های گوگل از جمله مهم­ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند که هر وبمستری به آن نیاز دارد. با استفاده از گوگل آنالیز می توانید رفتارهای کاربران، میزان ترافیک و بازدید سایت، کمپین­های تبلیغاتی و سایر آمارها را بررسی کنید.

  1. Google tag manager

گوگل تگ منیجر و گوگل آنالیتیکس دو ابزار وابسته به هم هستند و بدون هم کاربرد زیادی ندارند زیرا آنالیتیکس به تنهایی نمی­تواند تمام اتفاقات سایت را با جزئیات تحلیل کند به همین خاطر گوگل تگ منیجر به عنوان واسطه میان سایت و آنالیتیکس عمل می­کند.

  1. Hotjar

هات جر جزو سرویس­های گوگل نیست اما جزو ابزارهای بسیار ساده برای رصد رفتار کاربران است. هات جر به شما مسیر کلیک کاربران در سایت و بخش­های پر کلیک را نشان می­دهد و برای تحلیل ۲۰۰هزار بازدید در روز رایگان است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته دیجیتال مارکتینگ |‌ معرفی بهترین ابزارهای کمکی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.