دیدار وزیر ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان در تلکام ۲۰۱۵ مجارستان

وزیر ارتباطات ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام 2015 بوداپست مجارستان با همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
 
دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که جهت شرکت در تلکام 2015 در بوداپست به کشور مجارستان سفر کرده است با علی عباس اف وزیر ارتباطات و فناوری های پیشرفته آذربایجان ملاقات کرد و در خصوص توسعه روابط دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، با توصیف اینکه روابط دو کشور در حد بسیار خوبی قرار دارد و هیچ مانعی برای توسعه روابط و همکاری های دو جانبه وجود ندارد افزود: توسعه روابط دو جانبه تهران و باکو را از سیاست های دولت یازدهم است.
 
دکتر واعظی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری های فنی بین دو وزارتخانه در زمینه های ICT به ظرفیت بالایی خواهد رسید و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مخابرات، پست، نرم افزار، تحقیق و توسعه، برای توسعه همکاری های دو جانبه، آمادگی خود را اعلام می کند.
 
وی یادآور شد: تفاهم نامه های های زیادی بین دو کشور در بخش های پست و ICT بر اجرای کامل اهداف دو جانبه انجام شدهخ است که در ادامه این روند خواستار توسعه روابط بین بخش های خصوصی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان نیز خواهیم بود؛ زیرا ظرفیت های بخش خصوصی دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار بالا است.
 
وزیر ارتباطات آذربایجان نیز ضمن استقبال بر آمادگی آن وزارتخانه بر افزایش همکاری ها خواستار روابط بیشتر در بخش ترانزیت باند پهن، امور فضائی، تجهیزات مخابرات، نرم افزارها فیبرنوری، پست تحقیقات بین دو کشور شد.