رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد: عرضه رایگان خدمات میزبانی وب به طرح های تجاری فناوری اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از حمایت از طرحهای تجاری نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات در قالب عرضه رایگان میزبانی وب و ارتباطات فنی مورد نیاز خبر داد.
نصرالله جهانگرد اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی دارد تا در جهت توسعه فرصتهای کسب و کار در حوزه ICT، از هر نوع نوآوری که دارای طرح تجاری مشخص باشد حمایت کرده و برای سال نخست امکاناتی نظیر میزبانی (هاست) و ارتباطات فنی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی همراه با مهارت موجب می‌شود زمینه جذب سریعتر فارغ التحصیلان به بازار کار در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود، ادامه داد: باید سیستم تعامل میان دانشگاه و صنعت بازآفرینی شود تا بتوان از سرمایه گذاری هایی که در حوزه آموزش می شود، بیشترین بهره برداری را صورت داد.
 
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، شرکت های کوچک و متوسط، بیش از ۶۰ درصد فرصت های شغلی و ۴۰ درصد ثروت آفرینی را به خود اختصاص داده اند.
 
جهانگرد به جایگاه دانشگاههای کشور همچون دانشگاه فنی و حرفه ای در چرخه پیش روی اقتصاد ایران اشاره کرد که می تواند با تربیت نیروی انسانی با مهارت نقش مهمی در این حوزه داشته باشد و ادامه داد: کارآفرینان دانشگاه فنی و حرفه ای می توانند با اتکا به مهارت خود، جایگاه مهمی را در نظام توسعه ایران به خود اختصاص دهند.