رئیس چهارمین همایش راهبری و مدیریت IT: نظام ممیزی فناوری اطلاعات پیاده‌سازی می‌شود

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با همکاری انجمن انفورماتیک ایران چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه برگزار می‌کند.
 
ناصرعلی سعادت با اعلام این خبر گفت: سازمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی مدیران دولتی و خصوصی با موضوع مدیریت فناوری اطلاعات و به خدمت گرفتن آن در ارگان‌ها و سازمان‌ها، این همایش را برگزار می‌کند.
 
وی با اشاره به رویکرد سلسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات طی سه دوره گذشته ادامه داد: همایش در دوره‌های گذشته بیشتر به تشریح مفاهیمی چون "راهبری سازمانی IT" و" آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات" و همچنین ممیزی فناوری اطلاعات پرداخته است؛ در این دوره بر موضوع "سازوکارهای سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات " تمرکز شده است.
 
او با بیان اینکه کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، در کشورهای دیگر سال‌هاست که استانداردهای راهبری و مدیریت ICT کاملا تبیین و اجرایی شده و سازمان مصر است که از طریق برگزاری این همایش‌ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش‌های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.
 
رئیس چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت آشنایی کارفرمایان پروژه‌های حوزه ICT با مدیریت فناوری اطلاعات گفت: یکی ازمشکلات بخش خصوصی ناآگاهی کارفرمایان به ویژه کارفرمایان دولتی نسبت به نیازهای خود در این صنعت است و ضرورت دارد بخش خصوصی به ارتقاء این آگاهی کمک کند.
 
سعادت با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات از سوی بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی برای ترسیم نقشه راه مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات نباید منتظر دولت شده و باید پیش قدم شود؛ قطعا جلب مشارکت و حمایت دولت برای اجرای هدفمند و فراگیر این موضوع از سوی بخش خصوصی ضرورت دارد.
 
سعادت تدوین نظام ممیزی فناوری اطلاعات را در نهایت به عنوان یکی از خروجی‌‌های ارزشمند برگزاری سلسله همایش‌های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: سازمان نصر آمادگی دارد تا همچنان از طریق تعامل مثبت با دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، نظام ممیزی فناوری اطلاعات را در کشور پیاده‌سازی کند.
 
این همایش قرار است از ساعت 8 صبح لغایت 16 روزهای دوشنبه 14 دی ماه و سه‌شنبه 15 دی ماه جاری در مرکز مطالعات و بهره‌‌وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شود.