رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: پذیرفتن ارز دیجیتال به معنای دور زدن تحریم هاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی از ارز دیجیتال غفلت کرده درحالی که ارز دیجیتال دور زدن تحریم و حذف سیطره دلار بر اقتصاد ما است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درجمع اعضای بسیج رسانه استان با اشاره به اینکه برآورد ما ازخیریه های موجود درکشور 6هزار خیریه است گفت: حتی یکی از این خیریه ها صورت های مالی خود را افشا نمی کنند که درکرمان هم خیریه مولی الموحدین  با تمام شرکت ها و مراکز زیرمجموعه خود هنوز، صورت های مالی خود را به کسی افشا نکرده است، این درحالی است که در قالب قانون شفافیت مالی باید میزان دارایی، سهام وهزینه های این نهادها مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه در در کشورما مقابله با شفافیت اطلاعات اقتصادی راداریم افزود: سال 95 پیش نویس قانون شفافیت را مطرح کردیم که به موجب آن تمام شرکت ها وموسسات مالی کشور باید اطلاعات مالی شان را شفاف کنند این قانون با 5فاکتور از قوانین مهم ما است زیرا ما درشفافیت بدنبال این هستیم به کارآمدی اقتصادی ،عدالت اجتماعی وسلامت جامعه اقتصادی کمک کنیم.
 
وی تصریح کرد: بازار ارز لنگر تصمیمات اقتصادی دولت شده است.
 
پورابراهیمی باتاکید براینکه افزایش قیمت دلار براقلام داخلی موثر است گفت: وقتی فردی یک بطری آب را در مرز 1دلار بفروشد قبلا به ریال3500تومان می شد ولی امروز 6هزار تومان در نتیجه کالای خود را در داخل نمی فروشد مگر آنکه با همان قیمت یک دلار لب مرز برایش فروش برود که این مسئله به گرانی اقلام مختلف می انجامد حتی اگر تولید داخل باشد.
 
واردات خاک زیرپای گربه و غذای سگ!
نماینده مردم کرمان وراور درمجلس با انتقاد از اقدامات بانک مرکزی گفت: ما سیاست های بانک مرکزی دربازار غیررسمی را قبول ندارم،بازار غیررسمی که وجود دارد ودراقتصاد تاثیر دارد اما دولت آن را قبول ندارد وفکری برای آن ندارد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حجم واردات کالا در این دوماه که بازار غیررسمی ارزی را شاهد هستیم به بیش از 10 برابر افزایش یافته گفت: در شرایطی که ارز 4200تومان برای همه کالاها در نظرگرفته شده همه تمایل دارند با ارز4200کالا وارد کنند از سطل زباله تا سنگ پا وحتی غذای حیوان! نیز واردات شده است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:ما اصرار داریم این ارز برای اقلام اساسی اختصاص یابد اقلامی مانند برنج ،گندم ،قطعات تولیدی و نظایر آن مشمول ارز4200 تومانی شود.
 
وی عدم پذیرش بازار غیررسمی وبی توجهی به اثرات آن توسط دولت را خطرناک دانست وگفت: این مسئله حتی برای مااقتصاد چیزی جز زیان ندارد،زیرا دراین شرایط همه می خواهند کالا وارد کنند که خیانت دراین شرایط است ودرچنین شرایطی که ارز4200 است صادرات هم در چندماه آینده متوقف می شود.