رابط کاربری EMUI 8.0 بر پایه اندروید اوریو برای خانواده میت ۹ و P10 عرضه می‌شود

هواوی از گوشی‌های میت 10، میت 10 پرو و میت 10 با طراحی پورشه (Porsche Design) رونمایی کرد. این شرکت اظهار کرده که 4 دستگاه دیگر شامل میت 9، میت 9 پرو، P10 و P10 پلاس، آخرین نسخه از رابط کاربری هواوی را دریافت خواهند کرد. فبلت‌ها 3 الی 4 هفته پس از عرضه سری میت 10، این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند؛ در حالی‌که برای پرچمداران سری P، در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسند.

هواوی اظهار کرده که دستگاه‌های مجهز به Emotion UI 8.0، برنامه‌ها را سریع‌تر اجرا کرده و مدیریت و تخصیص انرژی بهتری خواهند داشت. با توجه به نتایج تست‌های بومی، کارایی به میزان 12 درصد بهبود یافته است.

همچنین رابط کاربری ویژگی‌هایی مانند روشن کردن فیلتر نوری آبی را براساس محیط و فعل و انفعالات کاربر پیشنهاد می‌کند. علاوه‌بر این، EMUI 8.0 امکان بازکردن اعلان‌ها در قسمتی از صفحه نمایش را می‌دهد، البته به‌شرطی که اپلیکیشن با این ویژگی سازگاری داشته باشد.

متاسفانه دوربین گوشی میت 9 هواوی، ویژگی تشخیص آنی و هوشمند صحنه را دریافت نخواهد کرد، اما بیشتر ویژگی‌های دیگر مبتنی بر هوش‌مصنوعی، بایستی بخشی از این به‌روزرسانی باشند.

در حقیقت بیشتر تغییرات اعمال شده توسط هواوی، متوجه بخش‌های داخلی است. دستگاه‌های پرطرفدار هواوی ماهیانه پچ‌هایی را دریافت می‌کنند، در حالی‌که گوشی‌های میان‌رده، آن‌ها را هر دو ماه یکبار دریافت می‌نمایند و نمونه‌های ابتدایی‌تر هم هر سه ماه یک‌بار بروز می‌شوند.

نوشته رابط کاربری EMUI 8.0 بر پایه اندروید اوریو برای خانواده میت ۹ و P10 عرضه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.