راهنمای انتخاب بهترین گلس برای تلفن همراه یا تبلت

می‌خواهید تلفن همراه هوشمند شما برای سال‌های بیشتری خوب و خوش درکنارتان باشد و نیاز به تعمیر و تعویضش نداشته باشید؟ پس حتما باید محافظت‌های لازم را انجام دهید و در عین حال، وسایل مورد نیاز برای اینکار را هم تهیه کنید. بله، می‌خواهیم از گلس یا همان صفحه محافظ صحبت کنیم و نکاتی را به شما نشان دهیم که نقش مهمی در انتخاب صحیح گلس دارند. همراهی شما در بررسی نکات انتخاب گلس، افتخار ما خواهد بود.

ساختار بدنه گلس‌ها با پوشش پلاستیکی

مدل‌های پلاستیکی نازک از گلس‌ها، قیمت کمتری نسبت به شیشه سکوریت دارند. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه و بودجه زیادی در نظر بگیرید، می‌توانید این نوع از گلس‌ها ر استفاده کنید. اگر برای مدت زیادی در خانه هستید و مطمئنید که ضربات سختی به گوشی شما نخواهد خورد، می‌توانید این نوع گلس‌ها را تهیه کنید.

موضوع دیگر درباره ساختار گلس‌ها، نوع شیشه‌ای است که در بدنه آن استفاده می‌شود. این نوع شیشه باید طوری باشد که در عین محافظت، جلوی لمس انگشت و قابلیت تاچ (touch) گوشی را نگیرد. از طرفی این صفحه‌ها باید به درستی نصب شود و در این صورت، هیچ تابش خیره‌کننده‌ای نمی‌تواند جلوی دید شما را در صفحه نمایش بگیرد.

قیمت صفحه محافظ موبایل

صفحه محافظ به عنوان یکی از لوازم جانبی اصلی گوشی موبایل قیمت‌های متفاوتی دارد و دلیل آن، نوع ساختار و کیفیت آن است. همچنین برحسب اندازه نرخ قیمت آن تغییر می‌کند. با این حال در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. بسته به اینکه لوازم جانبی مورد نیاز شما برای گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و یا سایر برندها باشد، قیمت و انواع آن تا حدی تغییر می‌کند و شما می‌توانید لیست این محصولات را در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کنید.

به نوع گوشی خود توجه کنید

صفحه‌های محافظ باید کاملا مناسب و به اندازه صفحه نمایش گوشی شما تهیه شوند. برخی از آنها تمام صفحه و برخی دیگر فقط فقط بخش اصلی صفحه نمایش را دربرمی‌گیرند. برخی از آنها مناسب برای حفظ حریم خصوصی هستند و برخی فاقد این ویژگی هستند. پس با توجه به خواسته‌ها و شرایط گوشی، مدل مناسب را تهیه کنید.

اما اگر بخواهیم به شما یک گوشی مناسب معرفی کنیم، به موبایل میان‌رده Samsung a71 می‌رسیم، گوشی که شما می‌توانید با قیمت حدودی 10 میلیون تومان در حال حاضر، برای کاربردهای مختلفی مانند عکاسی حرفه‌ای، وب‌گردی پرسرعت و انجام بازی‌هایی در سطح متوسط مناسب است. مشخصات این گوشی شما را برای خرید خانواده گلکسی‌های سامسونگ، قانع می‌کند.

معرفی چند نوع از صفحه‌های محافظ برای انواع گوشی‌ها

محافظ صفحه نمایش شیشه ای ESR iPhone Tempered Glass با پوشش کامل است. این محافظ صفحه نمایش، محافظت سه بعدی و لبه‌های خمیده را برای iPhone 11 Pro max/XS Max ارائه می دهد. این گلس به طور خاص از جنس شیشه ساخته شده است تا سطح صاف گوشی 6.5 اینچی شما را بپوشاند و به این ترتیب، به حداکثر محافظت در برابر گرد و غبار و ترک و شکستگی کمک می کند.

همچنین شیشه سکوریت ESR آیفون دارای کیت نصب بدون حباب است. یک پارچه تمیزکننده، برچسب حذف گرد و غبار و دستمال مرطوب دارد که کاربرد بدون گرد و غبار و حباب را امکان پذیر می کند. این گلس، یک شیشه 6.5 اینچی محافظ صفحه نمایش است که به راحتی در برابر نیروی حداکثر 22 پوندی مقاومت می‌کند. بنابراین از صفحه نمایش آیفون شما در برابر آسیب دیدن این نیرو محافظت می کند. به این ترتیب، این گلس، همه مزایای صفحه محافظ موبایل را دارد.

صفحه گلس از جنس پلی‌روتان ترموپلاستیک (TPU)

انواع متفاوت گلس برای موبایل

اگر محافظ صفحه نمایش‌های قدیمی را به یاد داشته باشید، احتمالاً انواع TPU را به خاطر خواهید آورد؛ نوعی پلاستیک منعطف که نصب آن دردسر بزرگی بود (شامل استفاده از محلول اسپری و بیرون کشیدن حباب های زیاد) و با این‌حال، نتیجه آنچنان مطلوب به نظر نمی‌رسید (به دلیل بافت تقریبا لاستیکی آن)، و از طرفی درخشندگی مشابه «پوست پرتقال» به صفحه اسکرین می‌داد. با این حال، قدرت انعطاف‌پذیری خوبی دارد، محافظت خوبی در برابر ضربه‌ها ایجاد می‌کند و برای خراش‌های کوچک قدرت «خود ترمیمی» محدودی دارد.

شیشه‌های حرارت دیده، اجداد صفحه‌های محافظ

این نسل از صفحه‌های محافظ، پدربزرگهای گلس‌ها به حساب می‌آیند. توانایی‌های خود درمانی TPU را ندارند، اما از نظر محافظت در برابر خراش و افتادن سخت‌تر هستند و این روزها می‌توانید آنها را به مبلغ بسیار ارزان خریداری کنید. این مدل‌ها البته در انواع حفظ حریم خصوصی یا ضد تابش خیره‌کننده هم ساخته می‌شوند. اما یکی دیگر از ویژگی‌های ناخوشایند آنها به ضخیم‌تر بودن آنها برمی‌گردد که باعث می‌شود بخش زیباشناسی گوشی شما کمتر شود.

نانو مایع، صفحه محافظ‌های متفاوت

این روزها محافظ‌های مایع صفحه نمایش را هم در بازار پیدا خواهید کرد که ادعا می‌کنند می‌توانید تنها با کشیدن یک محلول روی گوشی خود و سپس پاک کردن آن از گوشی خود محافظت کنید. این محافظ‌ها دارای انبوهی از ویژگی‌های عجیب و غریب هستند که توصیه آن‌ها را سخت می‌کند. این نوع از صفحه‌های محافظ در حالی که ممکن است سطحی از محافظت اضافی را فراهم کند، به قدری نازک است که خراش‌های سخت به احتمال زیاد همچنان به راحتی می‌توانند به صفحه نمایش واقعی وارد شوند.

علاوه بر این، نمی‌شود این صفحه را برداشت و با محافظ دیگری جایگزین کرد. همچنین برخی از منتقدان می‌گویند این صفحه‌ها، بعد از مدتی از بین می‌روند.

سایر ویژگی‌هایی که باید بدانید

ویژگی های مهم صفحه محافظ موبایل

اگر صفحه محافظ شما از سختی 9H برخوردار بود (به اندازه یک مداد با ضخامت 9H که اگر روی صفحه نمایش کشیده شد، مشکلی در آن ایجاد نشود)، لایه حریم خصوصی داشت، شفاف و یکدست بود، روکش نانوی ضد چربی داشت و در نهایت نصب آسانی داشت، به راحتی به آن صفحه نمایش می‌توانید اعتماد کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته راهنمای انتخاب بهترین گلس برای تلفن همراه یا تبلت اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.