راهنمای خرید سرویس خواب از وب سایت ایران میز iranmiz.com

اتاق خواب نیز مانند هر جای دیگر خانه دارای دکوراسیون خاص خود می باشد و این کار با قرار دادن لوازم مربوط به اتاق خواب انجام خواهد شد. سرویس خواب در واقع تمام لوازمی ست که داخل اتاق قرار می گیرد  و شامل اجزای مختلفی می باشد که با توجه به متراژ اتاق خواب می تواند این اجزا کم و زیاد شود. تخت خواب جز اصلی سرویس خواب است و سایر لوازم در واقع اکسسوری های تخت می باشند که برای تکمیل تر کردن به کار می روند. یکسری از نکات را باید در هنگام خرید تخت خواب رعایت نمود تا بتوان یک سرویس خواب ایده آل را خریداری نمود.

سرویس خواب

سرویس خواب شامل یکسری از لوازم است که برای دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین جز سرویس خواب بدون شک تخت خواب دو نفره است و سایر اجزا شامل: دو عدد پاتختی، یک عدد میز آرایش (یا میز دراور یا میز توالت) همراه با قاب آینه و صندلی است. البته در حال حاضر برخی از سرویس خواب ها دارای یک جز بیشتر هستند که پاف نام دارد و در پایین و کنار تخت قرار می گرد که می توان برای پوشیدن کفش و استراحت کردن از آن استفاده نمود.

رنگ تخت خواب بسیار مهم است که با سرویس خواب مطابقت داشته باشد. بهتر است سرویسی را انتخاب نمایید که چندان رنگارنگ نباشد و دارای یک رنگ ملایم و یا خنثی باشد تا آرامش بیشتری در هنگام استراحت به شما بدهد و این موضوع در اصول فنگ شویی نیز ذکر شده است. پس از خرید تخت خواب ، کمد از اجزا اصلی دیگر است که برای قرار دادن لباس و لوازم از آن استفاده می شود. برخی از سرویس های خواب دارای کمد هستند اما برخی دیگر فاقد آن هستند و نیاز است که شما خودتان به صورت جداگانه کمد را سفارش دهید.

۵ نکته برای خرید سرویس خواب

  • اولین مورد این است که باید از فروشنده در مورد متریالی که تخت خواب با آن ساخته سوال بپرسید و این موضوع را به خوبی بررسی نمایید.
  • بررسی گارانتی و ضمانت از موضوعات مهم می باشد. اگر محصولی که خریداری می کنید دارای گارانتی نباشد نشان از آن است که دارای کیفیت پایینی است و می تواند برای شما مشکلات بسیاری را ایجاد نماید. در صورتی که هنگام خرید محصولی متوجه شدید که ضمانت و گارانتی ندارد از خرید سرویس خواب خود صرف نظر نمایید و به دنبال کالای دیگری بروید.
  • نکته بعدی یراق آلات به کار رفته می باشد. یراق آلات در واقع دست گیره های کشو و میز آرایش یا پاتختی ها می باشد که همراه با ریل های برای کشو ، لولا های بکار رفته در درب ها، اتصالات تخت، احیانا وجود لامپ های هالوژن یا ال ای دی در سرویس هستند. داشتن ظرافت در کار از نکات دیگری ست که در واقع مربوط به تمیز بودن محصول نیز ارتباط دارد و همچنین به کار بردن ظرافت در انجام آن.
  • محصولاتی مانند ام دی اف و ملامینه که از ورق های مصنوعی ساخته می شوند. برش های این کارها معمولا از روی الگوهایی با دستگاه های خاص زده می شود که در نهایت باید لبه های کار تیز نباشد و دارای گوشه های تمیز و صاف باشد. اما اگر دارای لبه های تیز باشد نشان از کیفیت کار پایین دارد زیرا اگر فردی ناوارد این کار را انجام داده باشد و یا با دستگاه های کیفیت پایین این کار صورت گرفته باشد، لبه ها و گوشه های کار صاف نخواهد بود و دارای ضایعاتی است که به دست گیر می کند. همچنین روکش های ام دی اف و ملامینه در صورت نامرغوب بودن خیلی سریع می پرند و سرویس شما دارای خراش و رنگ پریدگی خواهد شد.
  • کارهای چوبی ام دی اف و ملامینه به هیچ وجه نباید بوی رنگ دهند زیرا رنگ در این سبک از کارها کاربردی ندارد و بوی رنگ نشان از این است که روکش ام دی اف بسیار نامرغوب بر روی کار نصب شده و با رنگ پوشش داده شده است که پی از مدتی این رنگ از بین می رود و نمای کار بسیار زشت خواهد شد.
  • موضوع مهم دیگر کفی تخت می باشد. کفی تخت خواب های دونفره دارای حالت های مختلفی می باشد که به دو دسته جک دار و بدون جک تقسیم می شود. کفی های جک دار گران قیمت تر هستند زیرا فضایی را در قسمت زیر تخت برای شما فراهم می کند تا لوازم خود را درون آن قرار دهید. فضای بدون جک نیز مانند تخت خواب های معمولی و همیشگی است که نیاز به استحکام بالایی دارد زیرا قرار است وزن تشک و افرادی که بر روی تخت می خوابند مستقیم بر روی آن قرار گیرد پس باید استحکام بالایی داشته باشد.

اندازه تخت خواب استاندارد سرویس خواب چیست

اندازه استاندارد تخت‌ های دو نفره برای سرویس خواب نیز عموما دارای عرض ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر هستند. البته دارای عرض های بیشتری نیز هستند که با توجه به فضایی که دارید می توانید آن ها را انتخاب نمایید. ارتفاع تخت بین ۳۵ تا ۴۰ سانت توصیه می شود که یک ارتفاع ایده آل خواهد بود. تخت خواب‌های کویین، دارای ۱۶۰ سانتی‌متر عرض ، ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر ارتفاع می ‌باشند. تخت خواب استاندارد کینگ، ۱۸۰ سانتی‌متر عرض، ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۴۵ الی ۵۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

میز توالت سرویس خواب چیست

میز توالت یا میز آرایش از اجزا دیگر سرویس خواب می باشد که برای قرار دادن لوازم آرایش و لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار میگرد. معمولا دارای آینه است تا بتوان هنگام آرایش کردن از آن استفاده نمود. دارای کشوهایی کوچک نیز است که برای قرار دادن زیور آلات و اکسسوری های مربوط و به مو و ناخن می باشد.

پاتختی سرویس خواب چیست

پاتختی نیز از اکسسوری های سرویس خواب به شمار می ‌رود. پاتختی ‌ها مانند میز توالت دارای ابعاد و سایز و مدل های بسار مختلفی می باشند که می توان گفت در کنار تخت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و بدون آن ها سرویس خواب کامل نخواهد شد.

آینه سرویس خواب

آینه ها به دو صورت هستند یا به صورت قدی در اتاق خواب قرار می گیرند و یا اینکه بر روی میز توالت قرار داده می شوند که در برخی مدل ها می توان آن را به دیوار پیچ نمود و در برخی دیگر از مدل ها به صورت ساده بر روی میز آرایش قرار داده می شود.

پاف سرویس خواب

بایستی بگوییم که پاف علاوه بر اینکه همراه مبلمان ها در اتاق پذیرایی قرار می گیرد، برخی اوقات همراه با سرویس‌ خواب‌ها نیز ارائه می‌شوند. کاربرد پاف‌ ها این است که فضایی برای نشستن در اتاق خواب برای شما فراهم کنند. به طور مثال برای زمانی که بخواهید کفشی بپوشید و یا نیاز به استراحت دارید می توانید از پاف استفاده نمایید. همچنین دارای جلوه بسیار زیبایی است که برای تزیین و زیباتر ساختن اتاق خواب نیز به کار می رود.

نوشته راهنمای خرید سرویس خواب از وب سایت ایران میز iranmiz.com اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.