راهکارهای بهبود سئو سایت

به راهکارهای می‌پردازیم که باعث می شود سایت شما ارتقا پیدا کرده و در نتایج گوگل رتبه بهتری را کسب نماید .این راهکار ها دارای تنوع زیادی می باشند اما ما در اینجا به مهمترین و کاربردی ترین روش های بهبود سئو سایت می پردازیم.

 برای کلمات کلیدی خود تمرکز کنید

کلمات کلیدی ، کلماتی هستند که کاربران را به سایت شما را راهنمایی می کند و به طور مثال کلمات کلیدی یک سایت در حوزه فروش درب با یک سایت دیگر در حضور در حوزه پزشکی متفاوت است و هرکدام ورودی های خود را دارد. بنابراین شما باید کلمات کلیدی مناسب را برای سایتتان انتخاب کنید و بر روی آنها تمرکز کنید در نوشتن مطالب از این کلمات کلیدی استفاده نمایید، زیرا این کار سبب می‌شود که ورودی وب سایت شما افزایش داشته باشد و کاربران بیشتر تمایل داشته باشند که به سایت شما مراجعه کند .

سئو ساختار خود را بازنگری کنید

یکی از راهکارهایی که می توانیم توسط آن به بهبود رتبه سایت خود و افزایش سئو سایت خود کمک کنیم بازنگری در ساختار سایت است ساختار وب سایت از نظر ما یک ساختار دارد و از نظر گوگل ساختاری دیگر! ساختاری که ما به دنبال بازنگری و اصلاح آن می باشسم از نظر ساختاری گوگل می باشد. مرتب بودن تگ ها نوشتن متا دیسکریپشن و خیلی از موارد دیگر که به سئو تضمینی ساختار مرتبط می شود سبب می شود که شما بالاتر از رقیب هایتان در نتایج گوگل دسته بندی شوید.

 لینک سازی داخلی

یکی از کارهایی که کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند بماند و با ادامه بازدید از سایت شما بپردازند ساخت لینک های داخلی در وبسایتتان است .ساخت لینک های داخلی در وبسایت سبب  می شود که تمامی کاربرانی که وارد سایت شما شده است بتوانند بازدید خود را در سایت شما ادامه بدهد به عنوان مثال شما فرض کنید کاربری که دنبال یکی از مطالب سایت شما آمده است اگر به درستی اگر به نحوی صحیح به مطالب دیگری که در همین حوزه توسط همان کاربر ارجاع داده شود این کاربر برای شما مدت زمان بیشتری را در سایت می گذراند .

 تصاویر وب سایت

یکی از مواردی که برای کاربران بسیار جذاب است  تصاویر می باشد، شما باید این تصاویر را برای موتورهای جستجو بهینه سازی سایت کنید با استفاده از alt در تصاویر می توانید این اقدام را انجام دهید البته تصاویر به خودی خود برای کاربران جذابیت ایجاد می کند و سبب میشوند  در حالی که وارد وبسایت شما شده‌اند مدت زمان بسیاری را در سایت شما به تماشای تصاویر وب سایت اختصاص بدهند .

بهینه سازی محتوای سایت

شما هم این جمله را شنیده باشید که محتوا پادشاه است اما این به چه معنی است یکی از مواردی که برای گوگل بسیار مهم و حیاتی است این است که محتوای ما بهینه سازی شده باشد و کلمات کلیدی خود در محتوا استفاده کرده باشید اگر  کلمات متن کوتاهی داشته باشند توسط موتورهای جستجو بررسی نخواهد شد این را گوگل گفته می شد که مطالب شما باید شامل ۳۰۰ کلمه باشد، اما امروزه ثابت شده است که زیر ۱۰۰۰ کاراکتر باشد توسط گوگل اهمیت چندانی داده نخواهد شد و بیشتر به مطالبی توجه خواهد شد که بالاتر از ۱۰۰۰ کلمه نوشته داشته باشد .

طراحی وب سایت ریسپانسیو

طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت داده شود زیرا گوگل امروزه با توجه به گسترش اسمارت فون ها و تبلت ها علاقه بیشتری دارد که وبسایت هایی را انتخاب کنند که در تمامی نسخه ها قابلیت نمایش داشته باشد و دچار به هم ریختگی نشوند .بنابراین سعی کنید سایت خود را ریسپانسیو کنید یا از قالبی استفاده کنید که ریسپانسیو شده باشد و در گوگل به رتبه های بهتری دست پیدا کنید .

 رفع خطای ۴۰۴ سایت

خطاهای 404 در وب کنسول گوگل زمانی نمایش داده می شود که شما به صفحه‌ی بخواهید دست پیدا کنید که صفحه در آرشیو وجود نداشته باشد در این صورت شما با پیغام خطای ۴۰۴ یا عدم دسترسی به این صفحه مواجه خواهید شد. بنابراین به شما توصیه می کنیم برای این که گوگل  شما را به عنوان یک وب سایت خوب بشناسد خطای ۴۰۴ در سایت خود را رفع نمایید و هیچ گونه خطای ۴۰۴ توسط گوگل قابل شناسایی نباشد. این کار به افزایش رتبه شما در بهبود رتبه سایت در گوگل شما کمک خواهد کرد .

کار بر روی شبکه های اجتماعی ایرانی پسند

در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشید، بازنشر محتوای سایت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش ورودی سایت شما میشود بدین معنی که محتوای شما در شبکه های اجتماعی پربازدید کاربران و قابل توجه اگر باز شود می‌تواند ورودی مستقیم زیادی را به آن صفحه وب سایت شما بیاورد ،ولی پیشنهاد می کنیم از مواردی که همیشه مد نظر قرار دهید کار بر روی شبکه های اجتماعی پربازدید ایرانی باشد .

نوشته راهکارهای بهبود سئو سایت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.