راه‌اندازی پروژه تنظیم اتوماتیک مودم مشترکان خانگی

مدیرکل تحقیق، توسعه محصول و خدمات مخابرات ایران از راه اندازی رسمی پروژه ACS (تنظیم اتوماتیک مودم مشترکان خانگی)تا یک ماه آینده خبر داد.
 
اصغر امین آقایی در نمایشگاه تلکام اظهار کرد: با راه اندازی این پروژه هر مشترکی با کمترین دانش IT می تواند مودم خود را به شبکه وصل کند.
 
وی در عین حال بیان کرد: این موضوع فعلا برای مشترکان خانگی است که البته به صورت پایلوت راه اندازی شده و به صورت رسمی تا حدود یک ماه آینده راه اندازی می شود.
 
او از جمله جدیدترین سرویس‌های مخابرات را سرویس باندینگ عنوان کرد و افزود: این سرویس تکنولوژی جدیدی بر روی زوج های مسی است که افزایش سرعت 4 تا 20 مگابیتی برای مشترکان تجاری، شرکت های متوسط و کوچک را به همراه دارد.
 
آقایی درباره مزایای استفاده از این سرویس توضیح داد: در این سرویس دهی مخابرات، منابع زیادی هزینه نمی کند و فقط باید یکسری تجهیزات خریداری کند و در عرض سه روز نیز می توانیم به مشترک سرویس بدهیم.
 
مدیرکل تحقیق، توسعه محصول و خدمات مخابرات ایران ادامه داد: این سرویس همچنین می تواند به عنوان خط پشتیبان فیبرنوری استفاده شود و تجهیزات آن نسبتا ارزان بوده و هزینه زیادی به لحاظ سخت افزاری ندارد.
 
وی با بیان اینکه هزینه اجرای فیبرنوری خیلی بالاست افزود: به همین دلیل شرکت های کوچک و متوسط توانایی پرداخت این هزینه را ندارند و به خاطر پایین بودن هزینه، باندینگ به صرفه تر است.
 
آقایی همچنین از بسته های آنتی ویروس به عنوان سرویس های جدید مخابراتی خبر داد و گفت: بسته های آنتی ویروس را برروی سایت های داخلی خودمان قرار می دهیم و در واقع با هزینه پایین، آنتی ویروس را در اختیارشان می گذاریم که هزینه اینترنت ندهند و از طرفی سرعت آپدیت آنها نیز بالاست.
 
مدیرکل تحقیق، توسعه محصول و خدمات مخابرات ایران، سامانه SMS را از دیگر سرویس های جدید عنوان کرد و اظهار کرد: بر اساس نیاز سازمانها می توانیم به آنها پنل پیام کوتاه بدهیم که مسابقات پیامکی و نظرسنجی پیامکی برگزار کنند و بازیهای رایانه ای نیز بر روی این سرورها است تا با سرعت بالا بتوانند ارتباط برقرار کنند.