راه اندازی بزرگترین مرکز داده خاورمیانه از سوی اپراتور عربستانی

اپراتور مخابراتی سعودی STC مرکز داده جدید خود در ریاض را تأسیس کرده است که ادعا می‌شود دارای بالاترین استانداردهای جهانی در این زمینه است.
 
مدیرعامل این گروه (ناصر الناصر)، می‌گوید این دیتاسنتر دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات و قابلیت‌ها بوده و همراستا با برنامه ۲۰۳۰، عربستان سعودی، سبب تقویت نقش این اپراتور مخابراتی (Saudi Telecom Company) در ارائه خدمات دیجیتال به بخش‌های عمومی و خصوصی خواهد شد.
دیتاسنتر یادشده در شهر ریاض و طبق استانداردهای جهانی احداث شده است. براین اساس این مرکز، براساس استانداردهای موسسه مرجع Uptime، رتبه ۴ (Tier 4) را به‌عنوان یکی از ده مرکز داده برتر جهان کسب کرده است.
 
از مهمترین ویژگی‌های این مرکز امنیت بالای آن می‌باشد که به‌صورت لحظه‌به‌لحظه توسط سامانه (SOC (security operations center پایش می‌گردد.
 
شرکت STC با افتتاح این مرکز، بیشترین ظرفیت مراکز داده در خاورمیانه را از آن خود خواهد کرد. این مرکز، علاوه بر میزبانی از بزرگ‌ترین مرکز خدمات iCloud در منطقه، از بسترها و پلتفرم های کلیدی جهانی این حوزه پشتیبانی می‌کند که می‌توانند خدماتی شامل اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و امنیت فضای مجازی را فراهم کنند.
 
شایان ذکر است تحول دیجیتالی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی چشم‌انداز سال ۲۰۳۰ عربستان سعودی به رسمیت شناخته شده است.