راه حل جدید اوبر برای تماس صوتی بین راننده و مسافر

روز پنجشنبه شرکت اوبر از یک روش جدید برای برقراری تماس بین مسافر و راننده رونمایی کرد. در این روش تماس از طریق اپلیکیشن اوبر و با استفاده از اتصال اینترنت انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تماس از طریق شبکه مخابراتی نخواهد بود. اوبر از ماه ژوئیه این ویژگی را به‌طور آزمایشی اجرا کرده و روز گذشته در کنفرانس سان فرانسیسکو رسما اعلام کرد این ویژگی برای کاربران سراسر دنیا قابل استفاده است.
 
در حال حاضر 3 روش برای کاربران اوبر و رانندگان وجود دارد: پیام کوتاه، چت از طریق اپلیکیشن اوبر و یا تماس عادی. اما با توسعه اوبر در سراسر دنیا این شرکت علاقه بیشتری به ارائه تماس اینترنتی از طریق اپلیکیشن خود پیدا کرده. این ویژگی برای افرادی که به دیگر کشورها سفر می‌کنند و می‌خواهند از اوبر استفاده کنند بسیار مناسب خاوهد بود چراکه تماس اینترنتی هزینه بسیار کمتری در مقایسه با تماس صوتی عادی در کشور بیگانه خواهد داشت.
 
تماس صوتی نه تنها از تماس عادی ارزان‌تر است، بلکه این وِیژگی به رانندگان اوبر این امکان را می‌دهد درون اپلیکیشن بمانند و برای برقراری تماس نیازی به خروج از برنامه نداشته باشند. این وِیژگی برای اوبر بسیار مهم است چراکه ارائه سرویس‌ها و خدمات ارزان‌تر و کاهش هزینه‌های مصرفی رانندگان باعث می‌شود افراد بیشتری به استفاده از اوبر به عنوان تاکسی آنلاین تمایل پیدا کنند.
 
علاوه بر اینها، به‌کارگیری تماس اینترنتی در اپلیکیشن اوبر نشان از حرکت هرچه بیشتر این شرکت به سمت یک سرویس جهانی است. به نظر می‌رسد اوبر برای جهانی شدن و تسخیر بازار تاکسی‌های آنلاین در سراسر نقاط جهان در مسیر درستی قدم بر می‌دارد.