ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ با تراشه کوالکام در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

بر اساس گزارشات، برند فرعی شیائومی موسوم به ردمی سرگرم توسعه یک اسمارت‌فون جدید با نام ردمی نوت 11 پرو 2023 است. این دستگاه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ احتمالا در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون تاکنون در پایگاه داده‌های کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC)، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، SIRIM و Google Play Console ظاهر شده است.

اکنون ردمی نوت 11 پرو 2023 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و از این طریق به برخی مشخصات کلیدی آن اشاره شده است. بر اساس اعلام وبسایت 91mobiles فهرست بنچمارک یک اسمارت‌فون ردمی با شماره مدل 2209116AG در پایگاه داده گیک‌بنچ شناسایی شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این مدل همان ردمی نوت 11 پرو 2023 است.

این اسمارت‌فون با یک تراشه 8 هسته‌ای کوالکام و 8 گیگابایت رم در پایگاه داده بنچمارک ظاهر شده است. پردازنده تعبیه شده روی مادربرد گوشی از اسم رمز Sweet استفاده می‌کند. این شناسه متعلق به تراشه اسنپ‌دراگون 732G است. جهت درک هرچه بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که اسنپ‌دراگون 732G یک تراشه میان‌رده سریع است که با استفاده از فرآیند مدرن 8 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه 8 هسته‌ای مجهز به 2 هسته ARM Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته کوچک ARM Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

موضوع جالب توجه اینکه یک فهرست جدیدا منتشر شده در Google Play Console نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 712، محصول 3 سال قبل کمپانی کوالکام خواهد بود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که شیائومی نهایتا برای این گوشی از چه تراشه‌ای استفاده خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست، این اسمارت‌فون مجهز به سیستم‌عامل اندروید 11 است؛ اما کمپانی چینی احتمالا آن‌را با نسخه جدیدتری از پلتفرم‌ موبایلی گوگل روانه بازار خواهد کرد. با توجه به اطلاعات فهرست گیک‌بنچ، ردمی نوت 11 پرو 2023 در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 561 و 1798 را کسب کرده است.

گیک‌بنچ در رابطه با مشخصات این گجت جزئیات بیش‌تری را ارائه نداده است. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که به‌زودی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون ردمی نوت 11 پرو 2023 باشیم.

نوشته ردمی نوت 11 پرو 2023 با تراشه کوالکام در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.