رشد بالغ بر ۵۷۰ درصدی فروش گوشی‌های تاشو در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲

بر اساس اعلام موسسه Display Supply Chain Consultants دوره 3 ماهه نخست سال 2022 سومین فصل برتر برای فروش اسمارت‌فون‌های تاشو به‌شمار می‌رود. فروش گجت‌های مذکور طی این دوره اگرچه به دوران 3 ماهه تعطیلات (3 ماهه چهارم سال 2021) نرسید؛ اما فروش مجموعا 2.22 میلیون دستگاه گوشی تاشو طی این دوره موجب شد تا رقم نقل و انتقال دستگاه‌های فوق نسبت به 3 ماهه نخست سال 2021 رشد 571 درصدی را تجربه نماید.

گوشی‌های تاشو با مکانیسم صدفی‌شکل کماکان بر بازار سیطره دارند و سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 به‌تنهایی 51 درصد از کل هندست‌های تاشو فروخته شده را تشکیل می‌دهد. گلکسی زد فولد 3 لقب دومین گوشی تاشو پرفروش طی 3 ماهه نخست سال 2022 را به خود اختصاص داد. همان‌طور که احتمالا تصور می‌کنید؛ سامسونگ با اختلاف زیاد همچنان رهبر بازار به‌شمار رفته و در برابر هواوی، کنترل 74 درصد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را در اختیار دارد.

با این‌حال سهم هواوی از بازار در حال افزایش است و این شرکت 20 درصد محصولات تاشو بازار در 3 ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است. تقریبا تمام سهم هواوی در این حوزه مدیون عرضه اسمارت‌فون هواوی P50 Pocket است. این موضوع بار دیگر از محبوبیت فوق‌العاده اسمارت‌فون‌های تاشو با طراحی صدفی‌شکل حکایت دارد.

موسسه Display Supply Chain Consultants گزارش می‌دهد که انتظارات سامسونگ برای فروش اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 به‌مراتب بالاتر است. موضوع جالب توجه پیرامون گلکسی زد فولد 4 اینکه تحلیل‌گران معتقدند این هندست با قیمت‌‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به مدل نسل قبلی عرضه خواهد شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی زد فولد 3 در زمان عرضه 1800 دلار قیمت‌گذاری شد.

در رابطه با بازار نیز به‌طور کلی انتظار می‌رود که فروش هندست‌های تاشو تا پایان سال 2 برابر شده و به 16 میلیون دستگاه در سال برسد. دستگاه‌های تاشو گران‌قیمت با حجم تولید نسبتا اندک خود به اندازه گوشی‌های معمولی با معضل کمبود قطعات دست‌به‌گریبان نیستند.

نوشته رشد بالغ بر 570 درصدی فروش گوشی‌های تاشو در 3 ماهه نخست سال 2022 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.