رشد چشمگیر هواوی در بازار گوشیهای پرچمدار در نیمه اول سال ۲۰۱۸
هواوی نتایج کسب و کار نیمه اول سال ۲۰۱۸ بخش CBG که مربوط به تولید موبایل، تبلت، لپ تاپ و تجهیزات جانبی میشود را اعلام کرد. هواوی در این زمان با فروش بیش از ۹۵ میلیون گوشی هوشمند، رشدی چشمگیر داشته است.
بر مبنای گزارش IDC، هواوی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ محسوب میشود که سهم بازار جهانی آن به ۱۵.۸ درصد رسیده است. ریچارد یو، مدیر عامل Huawei عنوان کرد: “شش ماه گذشته برای Huawei CBG باور نکردنی بوده است که نشان دهنده رشد قوی کسب و کار ما در تمام بازارها و خطوط تولید است. موفقیت ما به تعهد ما به نوآوری و مهمتر از همه مشتریانمان متکی است. همزمان با حرکت به جلو، هواوی بر بهبود مداوم عملکرد هوش مصنوعی یا AI در گوشیهای خود متمرکز است.”
طی ماه گذشته هواوی در سریهای مختلف محصولات خود موفقیتهای چشمگیری داشته که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
سری HUAWEI P20: سری P20 در بین علاقمندان عکاسی حرفه ای بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. گوشی های HUAWEI P20 فروخته شده در سطح جهان تاکنون به بیش از ۹ میلیون عدد رسیده است.
سری HUAWEI Mate 10: آخرین سری میت روند حرکت شرکت در ارتباط با محصولاتی که متمرکز بر هوش مصنوعی هستند را تقویت کرده و جایگاه هواوی را با فروش بیش از ۱۰ میلیون گوشی در بازار کشورهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی را مستحکم کرده است.
سری HUAWEI nova: در سراسر جهان، تعداد کاربران گوشیهای nova بیش از ۵۰ میلیون نفر است که نتیجه آن رشد کل بازار گوشی های هوشمند متوسط است. مجموع کل فروش سری نوا در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.
تجهیزات جانبی و پوشیدنیهای Huawei پیشرفتی معادل ۱۴۷ درصد افزایش سالانه را داشته است.
توسعه کسب و کار در بازار خرده فروشی این شرکت در سراسر دنیا نیز افزایش یافته است و در حال حاضر تجهیزات Huawei در بیش از ۵۳،۰۰۰ فروشگاه و ۳۵۰۰ فروشگاه با امکان تجربه نزدیک تجهیزات این شرکت در سراسر جهان عرضه شده است. هواوی قصد دارد شبکه خرده فروشی خود را با اضافه کردن ۱۰،۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی و ۷۰۰ فروشگاه با امکان تجربه از نزدیک محصولات این شرکت در سراسر جهان تا پایان ۲۰۱۸، تقویت کند.
رشد جایگاه برند Huawei: عملکرد چشمگیر گوشیهای پرچم دار و گوشیهای هوشمند میان رده Huawei به میزان قابل توجهی سبب بهبود ارزش نام تجاری Huawei در سطح جهان شده است: Huawei به عنوان برند ۲۵ در لیست ارزیابی برندهای معتبر جهانی Brand Finance، برند ۴۸ در لیست ۱۰۰ برند برتر جهان در لیست معتبر BrandZ و برند ۷۹ در لیست برندهای ارزشمند Forbes قرار گرفته است. توجه داشته باشید، هواوی تنها شرکت چینی بود که توانست چنین رتبهای را در لیست Forbes حفظ کند.
اکوسیستمهای جهانی برند هواوی: -سرویس جهانی ابری هواوی دارای بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه است که بیش از ۴۰ میلیون کاربر این اکوسیستم خارج از چین هستند و انتظار می رود که کاربران خارج از این کشور در سال جاری به بیش از ۵۸ میلیون نفر برسند؛ – تعداد توسعه دهندگان ثبت شده بستر های نرم افزاری هواوی به ۴۵۰،۰۰۰ نفر رسیده است؛ – در سال ۲۰۱۷ درآمد شرکای هواوی در بخش سرویسهای ابری ۶۰ درصد افزایش داشته است. Huawei پیش بینی میکند که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ درصد میرسد.
نوشته رشد چشمگیر هواوی در بازار گوشیهای پرچمدار در نیمه اول سال ۲۰۱۸ اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.