رشد ۲۷ درصدی درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶

رشد ۲۷ درصدی درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶

بر اساس گزارش مالی اچ‌تی‌سی برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶، درآمد این شرکت نسبت به سه‌ماهه اول ۲۷ درصد رشد داشته و به ۵۹۸ میلیون دلار رسیده است. بیشتر این رشد را فروش اچ‌تی‌سی ۱۰ و هدست واقعیت مجازی Vive VR تشکیل می‌دهد. متاسفانه، این درآمد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین با وجود رشد درآمد، اچ‌تی‌سی سه‌ماهه دوم را با ضرر ۱۳۳ میلیون دلاری به پایان رسانده است.

این غول تایوانی هدست واقعیت مجازی خود را در سه‌ماهه دوم سال عرضه کرد و ورود اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز در همین فصل اتفاق افتاد، اما ظاهرا فروش نه چندان بالای آن باعث شده که اچ‌تی‌سی همچنان ضررده بماند. اچ‌تی‌سی اولین فصل ضررده خود را در اکتبر ۲۰۱۳ اعلام کرد و از آن پس برای احیای بخش موبایل خود به دلیل رقابت شدید دچار مشکل است.

این شرکت سعی کرده با واردشدن به حوزه واقعیت مجازی و ابزارهای پوشیدنی که رقابت کمتری وجود دارد، رشد خود را بازیابی کند، اما واقعیت مجازی مشتریان کمتری دارد و در نتیجه رسیدن به سوددهی در آن بسیار دشوار است. بعلاوه، هنوز محتوای زیاد و قانع‌کننده برای مشتریان وجود ندارد تا کاربران به آن روی آورند. هنوز زمان زیادی باقی مانده تا بتوان فهمید که آیا واقعیتی مجازی به جریانی واقعی در دنیای تکنولوژی تبدیل می‌شود و یا در حد مشتاقان فناوری و گیک‌ها باقی می‌ماند. گرچه فروش اولیه هدست Vive VR بسیار خوب بود، اما هنوز آماری دقیقی از فروش آن در دسترس نیست. این موضوع برای اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز صادق است. ولی درآمد از این دو محصول به حدی بوده که بتواند هر چند کم، بر درآمد این شرکت بیفزاید.

مدیر عامل اچ‌تی‌سی، چر وانگ می‌گوید:

در بازه یکساله، ما خود را بازسازی کرده، رتبه برتر خود را در نوآوری پس‌گرفته و قدرت اجرایی خود در بازه گسترده محصولات را نشان داده‌ایم. من فکر می‌کنم اچ‌تی‌سی اشتیاق نوآورانه خود را بازیافته و با اعتماد و ذکاوت به آینده می‌نگرد.

نوشته رشد ۲۷ درصدی درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.