رشد ۷.۵ درصدی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه سوم ۲۰۱۶

رشد ۷.۵ درصدی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه سوم ۲۰۱۶

گرچه بازار ساعت‌های هوشمند و تبلت در حال کاهش است، اما بنظر می‌رسد که تب اسمارت‌فون قصد فروکش کردن ندارد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی GfK،‌ فروش اسمارت‌فون در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل ۷.۵ درصد رشد داشت. فروش اسمارت‌فون در این فصل به ۳۵۳.۳ میلیون واحد رسید. بجز در آمریکای شمالی که فروش اسمارت‌فون یک درصد کاهش داشت، در تمام مناطق دیگر اسمارتفون‌ها رشد فروشی بین ۱ تا ۱۵ درصد داشتند. علاوه بر چین، تقاضا برای اسمارت‌فون در تمام کشورهای در حال توسعه بالاست.

فروش در بریتانیا افزایش داشته و آفریقای جنوبی نیز پس از پنج فصل پیاپی کاهش فروش، رشد فروش را تجربه کرد. همانطور هم که قبلا گفته شد، تقاضا برای اسمارت‌فون در بازارهای در حال توسعه همچنان بالاست. به عنوان مثال، رشد بازار در فیلیپن ۲۷ درصد بوده است. در حالت کلی، GfK پیش‌بینی می‌کند که بازار اسمارت فون در سراسر سال، ۷ درصد رشد داشته باشد که بیشتر این رشد ناشی از رشد ۱۵ درصدی بازار چین است.

علاوه بر رشد فروش اسمارت‌فون‌ها، درآمد ناشی از این فروش‌ها نیز بیشتر شده است. ارزش کل اسمارت‌فون‌های فروخته شده در این سه ماهه، به ۱۰۳.۸ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به سال قبل ۸.۷ درصد افزایش دارد. مطابق معمول، چین و آمریکای شمالی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. فروش این دو بازار به ترتیب، ۱۷.۵ و ۳۱.۷ میلیارد دلار بود. سازندگان باید خود را برای روزهای سخت آماده کنند، چون بازار چین در حال فروکش کردن است. GfK پیش‌بینی می‌کند به دلیل کاهش ۳ درصدی بازار چین، بازار اسمارت‌فون در سال آینده ۳ درصد منقبض می‌شود.

نوشته رشد ۷.۵ درصدی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.