رشد ۸۸ درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸

Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-unboxing-i-prvi-dojmovi-01 رشد 88 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سه‌ماهه نخست سال 2018

پیش از عرضه اولیه سهام شیائومی به صورت عمومی، کمپانی اعلام کرد که فروش اسمارت‌فون‌های این برند طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته؛ هرچند هنوز هم در سودآوری ناکام بوده است.

Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-unboxing-i-prvi-dojmovi-01 رشد 88 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سه‌ماهه نخست سال 2018

این برند ارزان‌قیمت به شمار نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند خود هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرده؛ اما رشد چشمگیر ۸۸ درصدی طی سه ماهه ابتدایی سال جاری را تائید نموده است. با این‌حال علی‌رغم فقدان آمار رسمی، برآورد اخیرا موسسه Counterpoint Research از فروش حدودا ۲۸.۱ میلیون دستگاهی برند چینی در سه ماهه نخست امسال حکایت دارد و به دنبال آن، شیائومی سهمی ۸ درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

این موضوع در کنار فعالیت سایر بخش‌های مختلف کمپانی موجب درآمد ۵.۳ میلیارد دلاری شیائومی طی دوره زمانی مذکور شد. با این وجود، درآمدزایی ضعیف ماشین‌های اصلاح razor و انواع هزینه‌های فراگیر نهایتا به زیان‌دهی ۱.۰۹ میلیارد دلاری کمپانی طی سه ماهه نخست امسال منتهی شده است.

سقوط ناگهانی عواید مالی کمپانی به وضوح نشان می‌دهد که رشد مشاهده شده مدیون تجارت اسمارت‌فون‌های شیائومی است. در واقع سهم شیائومی مجموعا کاهش پیدا کرد و در این بازه زمانی، ۶۷.۵ درصد درآمد کمپانی از طریق فروش گوشی‌های تلفن همراه به دست آمده است.

به عنوان مقایسه، این رقم در سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ درصد بود. نکته مستقلی که مطمئنا مایه خرسندی سرمایه‌گذاران بالقوه خواهد بود، این است که شیائومی پیش از عرضه اولیه سهام خود به صورت عمومی اعلام کرد که با رشد درآمدزایی سرویس‌های آنلاین و محصولات مرتبط با منازل هوشمند این کمپانی، حدودا ۳۲ درصد از مجموع درآمدهای برند چینی به این حوزه مربوط بوده و از سهم ۲۹ درصدی در سال ۲۰۱۷ بیش‌تر است.

Xiaomis-smartphone-shipments-grew-a-whopping-88-during-Q1-2018 رشد 88 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سه‌ماهه نخست سال 2018

شیائومی در اقدامی روبه‌جلو و با تمرکز ویژه بر اسمارت‌فون‌های خود قصد دارد تا حداکثر ۴۰ درصد از درآمد کسب شده از طریق عرضه اولیه سهامش را به ورود یا تقویت جایگاه این برند در اروپا و جنوب‌شرق آسیا اختصاص دهد.

نوشته رشد ۸۸ درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.