رشد ۲۰۰ درصدی تقاضا برای خودروهای برقی در امارات متحده عربی

قیمت بنزین در امارات متحده عربی طی ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسیده و این موضوع موجب افزایش میزان تقاضا برای خودروهای الکتریکی شده است. با توجه به قیمت بالای نفت در امارات، بلال نصر؛ مدیرعامل شرکت New Auto تاکید کرد که خودروهای برقی، محصولاتی بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

وی گفت: “ما به‌جای اینکه 2000 درهم برای سوخت هزینه کنیم؛ می‌توانیم همین مبلغ را به‌عنوان اقساط برای خریداری خودروهای الکتریکی برقی هزینه کنیم. بعلاوه بانک‌ها نرخ‌های سود بسیار جذابی را برای خودروهای برقی ارائه می‌کنند و دولت نیز مردم را به استفاده از خودروهای برقی تشویق می‌کند.” همچنین آقای نصر خاطرنشان کرد که با افزایش قیمت سوخت، میزان تقاضا برای خودروهای برقی نیز بیش‌تر خواهد شد. اکنون مشتریان نگران هستند؛ زیرا قیمت سوخت در بازارهای جهانی همچنان در سطح بالایی باقی مانده است.

شرکت New Auto در زمینه صادرات و واردات انواع خودروهای الکتریکی از برندهای فولکس واگن، هیوندای و کیا فعالیت می‌کند. به گفته آقای نصر، میزان بالای تقاضا در بازار داخلی موجب کمبود خودروهای برقی در خاک امارات شده است.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت Audi Abu Dhabi تقریبا 52 درصد از ساکنین امارات متحده عربی به‌دلیل افزایش قیمت بنزین در صدد خریداری خودروهای هیبریدی یا الکتریکی هستند. در نتیجه افزایش قیمت بنزین، 25 درصد مردم پیش از اتخاذ تصمیم نهایی منتظر معرفی خودروهای الکتریکی جایگزین بیش‌تری هستند. موضوع عجیب اینکه 14 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی ادعا کردند که اخیرا یک خودروی بنزینی را خریداری نموده‌اند؛ اما آرزو داشتند تا به‌جای آن یک مدل هیبریدی یا برقی را خریداری کنند.

فروش خودروهای برقی در امارات متحده عربی 200 درصد افزایش یافته است

طی ماه ژوئن، قیمت سوخت در امارات متحده عربی به بالاترین حد خود یعنی تقریبا 4 درهم به ازای هر لیتر رسید. این رقم در مقایسه با ماه ژانویه 2022 رشد 56 درصدی را نشان می‌دهد. این رشد قیمت از افزایش بهای جهانی نفت در اثر بروز جنگ میان روسیه و اوکراین ناشی شده است.

مارک آستین؛ مدیرکل شرکت Audi Abu Dhabi طی اظهاراتی اعلام کرد: “با گذشت زمان، میزان محبوبیت خودروهای برقی به‌طور طبیعی افزایش یافته است. با این‌حال افزایش قیمت بنزین احتمالا روند تغییر نگرش مشتریان به سمت استفاده از خودروهای برقی را تسریع خواهد کرد.”

به گفته امجد نصر؛ مدیر اجرایی شرکت New Auto، در حال حاضر شارژ خودروهای برقی به‌صورت رایگان یا نسبتا کم‌هزینه قابل انجام است. بنابراین شارژ خودروهای برقی در مقایسه با قیمت سوخت بسیار ارزان‌‌تر تمام خواهد شد. پر کردن باک یک ماشین معمولی بین 200 تا 250 درهم هزینه دارد. بنابراین سوخت‌گیری کامل خودرو برای 8 الی 10 نوبت در ماه به‌معنای پرداخت هزینه 2000 درهمی به‌صورت ماهیانه خواهد بود. این در حالیست که مالک خودرو با پرداخت چنین مبلغی می‌تواند اقساط ماهیانه مربوط به هزینه خریداری خودروی برقی را پرداخت کند.

در حال حاضر تعدادی از ساختمان‌ها و مراکز خرید در امارات متحده عربی امکان شارژ و پارکینگ رایگان را در اختیار خودروهای برقی قرار می‌دهند. مالکان خودروهای دوستدار محیط زیست نیز می‌توانند هنگام ثبت‌نام خودروی خود می‌توانند برچسب معافیت از پرداخت مالیات را دریافت نمایند.

نوشته رشد 200 درصدی تقاضا برای خودروهای برقی در امارات متحده عربی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.