رشد ۳۸ درصدی هزینه پرداختی کاربران آمریکایی آی‌فون برای اپلیکیشن‌ها طی سال ۲۰۲۰

بر اساس گزارش جدید موسسه تحلیل‌گر Sensor Tower کاربران آی‌فون در ایالات‌متحده طی سال 2020 به‌طور متوسط 138 دلار برای اپلیکیشن‌ها هزینه کردند؛ رقمی که در مقایسه با سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است. سال گذشته هزینه‌های هر کاربر در فروشگاه اپ استور اپل بیش‌ترین میزان نرخ رشد از سال 2016 به بعد را تجربه کرد؛ تا جایی‌که نرخ رشد هزینه‌های سالیانه به 42 درصد رسید. بر اساس اعلام این موسسه تحقیقاتی طی سال گذشته کاربران اسمارت‌فون‌ها در زمینه اپلیکیشن‌های ارائه شده برای پلتفرم‌های اندروید و iOS مجموعا 111 میلیارد دلار هزینه کردند.

پژوهش انجام شده توسط موسسه Sensor Tower میزان هزینه کاربران آمریکایی آی‌فون در زمینه اپلیکیشن‌ها شامل خرید برنامه‌های مجزا و خریدهای درون برنامه‌ای را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. با این‌حال داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیکی و سرویس‌هایی نظیر آمازون و اوبر مورد محاسبه قرار نگرفته است.

شیوع فراگیر ویروس کرونا در سال 2020 بسیاری از کاربران را به انجام دورکاری، یادگیری از راه دور، وقت‌گذرانی بیش‌تر در منزل و تخصیص زمان بیش‌تر به تفریحات سرگرم کننده نظیر بازی‌ها و سرویس‌های استریمینگ سوق داد. موسسه Sensor Tower پیش‌بینی می‌کند که با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا و بحران بهداشتی در سطح جهان این روند کماکان ادامه خواهد یافت. بدین‌ترتیب متوسط هزینه هر کاربر برای اپلیکیشن‌ها به رقم 180 دلار خواهد رسید.

هزینه پرداختی کاربران آمریکایی آی‌فون برای اپلیکیشن‌ها در سال 2020 رشد 38 درصدی را تجربه کرد

بررسی گروه‌های مختلف اپلیکیشن‌ها به‌صورت تفکیک شده نشان می‌دهد که بازی‌ها بیش‌ترین میزان رشد هزینه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. طی سال گذشته میزان هزینه پرداختی برای بازی‌های موبایلی در هر دستگاه 43 درصد افزایش یافته است. طی سال 2020 مشتریان به‌طور متوسط مبلغ 76.80 دلار در زمینه بازی‌ها هزینه کردند که در مقایسه با هزینه 53.80 دلاری طی سال 2019 به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش‌تر است.

گزارش موسسه Sensor Tower در روز پنجشنبه و پس از اجرای یک نظرسنجی مشابه توسط وبسایت App Annie منتشر شد. به گفته این وبسایت میزان هزینه‌کرد کاربران برای اپلیکیشن‌ها 40 درصد افزایش یافته است. همچنین این گزارش به افزایش هزینه کلی پرداخت شده توسط کاربران اشاره دارد؛ اگرچه وبسایت App Annie داده‌های مربوط به برخی اپ استورهای اندرویدی متفرقه در چین را نیز مدنظر قرار داده است.

شایان به ذکر است که اخیرا شرکت اپل به‌روزرسانی‌های جدید iOS 14.4.2 و iPadOS 14.4.2 را منتشر کرد. آپدیت‌های جدید شامل پچ‌های امنیتی جهت رفع حفره‌های آسیب‌پذیر شناسایی شده در ورژن‌های پیشین سیستم‌عامل‌های فوق هستند. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی iOS 14.4.1 و iPadOS 14.4.1 تنها 3 هفته قبل منتشر شده بودند. به‌روزرسانی iOS 14.4.2 و iPadOS 14.4.2 برای کلیه دستگاه‌های سازگار با iOS 14 قابل دسترس است. این به‌روزرسانی از طریق مراجعه به منوی تنظیمات آی‌فون، آ‌ی‌پد یا آی‌پاد تاچ و انتخاب گزینه Software Update قابل دریافت است. بر اساس محتوای یادداشت منتشر شده این نرم‌افزار شامل برخی اصلاحات امنیتی مهم بوده و نصب آن توسط کلیه کاربران حیاتی خواهد بود. این به‌روزرسانی دربردارنده اصلاحیه مربوط به یک حفره آسیب‌پذیری کماکان فعال است؛ حفره‌ای که به وبسایت‌های خراب‌کار امکان می‌دهد تا به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کنند.

همچنین اپل به منظور رفع این مشکل در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز به‌روزرسانی جدیدی را منتشر نموده است. بنابراین کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر شامل آی‌فون 5S، آی‌فون 6، نخستین نسل آی‌پد ایر و آی‌پد مینی 2 که قادر به ارتقاء گجت خود به iOS 14 نیستند نیز می‌توانند به‌روزرسانی iOS 12.5.2 را دریافت نمایند.

نوشته رشد 38 درصدی هزینه پرداختی کاربران آمریکایی آی‌فون برای اپلیکیشن‌ها طی سال 2020 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.