رشد ۶۰ درصدی استفاده از خدمات اشتراکی مایکروسافت در سال ۲۰۲۰

اینکه میلیون‌ها کارمند طی سال گذشته توانستند از راه دور وظایف شغلی خود را دنبال کنند؛ یک دلیل کاملا منطقی است که نشان می‌دهد خدمات پردازش ابری به سطحی از پیشرفت رسیده‌ که این روزها فضای کاری بدون آن غیرممکن به نظر می‌رسد.
 
همچنین به دلیل تعداد محصولات جدیدی که در سال گذشته روانه بازار شد و ابزارهای محاسباتی تجاری که از طریق خدمات اشتراکی در اختیار کارمندان قرار گرفت، دسترسی به سرویس‌های ابری آسان‌تر شد.
 
در این بین خدماتی نظیر مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت 365» بیش از هر زمان دیگر توانست فضای کاری را برای افراد آسان‌تر کند.
 
«مایکروسافت 365» که سال 2017 میلادی برای نخستین بار توسط غول نرم‌افزارهای جهان عرضه شد؛ مجموعه‌ای از خدمات اشتراکی را گرد هم آورده است.
 
این خدمات شامل تمامی ابزارهای «آفیس 365» به همراه مجوزهای «ویندوز 10 اینترپرایز» را شامل می‌شود و دیگر سیستم‌های مدیریت و امنیت دستگاه مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد.
 
شرکت کانادایی Sharegate هم اکنون میزان به کارگیری مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت 365» را مورد بررسی قرار داده و گزارش نهایی آن را با عنوان «وضعیت امنیت، مدرن‌سازی و مهاجرت به “مایکروسافت 365” در سال 2021» منتشر کرده است.
 
در این گزارش از اطلاعات کاربران و کارشناسان مایکروسافت و همچنین نظرسنجی‌های صنعتی برای مشخص شدن روند مربوطه استفاده شده است.
 
در این بررسی مشخص شد تعداد کاربرانی که در سال 2020 میلادی از خدمات دسکتاپ SharePoint به خدمات اشتراکی مهاجرت کردند 19.7 درصد کاهش یافته است.
 
در این میان میزان عملیات‌های مربوط به خدمات اشتراکی مایکروسافت در سال گذشته رشد 60.63 درصدی را نشان می‌دهد و عملیات‌های صورت گرفته برای انتقال فعالیت‌ها از خدمات دسکتاپ به خدمات اشتراکی در حالت کلی 37.2 درصد بیشتر شده است.