رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون ۱۰۰۰ کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها

gsmarena_001 رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون 1000 کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها

دیروز شنیده شد که کوالکام مشغول ساخت تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۰ برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر معماری ARM و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است. اما شایعات در این‌جا هم متوقف نشدند. کمپانی به دنبال استخدام افرادی برای کار بر روی تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۱۰۰۰ است که مستقیما با پردازنده‌های Core اینتل رقابت خواهند کرد.

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۰ به منظور افزایش توان طراحی حرارتی لپ‌تاپ‌ها در محصولاتی با ابعاد فیزیکی بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. توان یک تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ حدودا ۵ وات است؛ در حالی‌که توان‌مصرفی پردازنده مرکزی چیپست اسنپ‌دراگون ۱۰۰۰ به تنهایی ۶.۵ وات خواهد بود. با احتساب واحد پردازش گرافیکی، توان مصرفی نهایی از این رقم تجاوز می‌کند.

gsmarena_001 رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون 1000 کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها

به عنوان مقایسه، توان‌مصرفی تراشه ۲ هسته‌ای (با ۴ رشته پردازشی) پنتیوم ۴۴۱۰Y معادل با ۶ وات است و این چیپست با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز عمل می‌کند (توجه کنید که تراشه مذکور، پردازنده گرافیکی اینتل را نیز شامل می‌شود). تراشه‌های متنوعی از خانواده Core m و سری Y با توان طراحی حرارتی مشابه در اولترابوک‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ می‌توان شاهد رونمایی از دستگاه‌هایی با تراشه اسنپ‌دراگون ۱۰۰۰ باشیم. احتمالا ایسوس اولین محصول با این مشخصه را با اسم رمز پریموس (Primus) ارایه می‌کند. در صورتی‌که همه چیز طبق برنامه پیش برود، ایسوس این گجت را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد.

نوشته رقابت احتمالی تراشه اسنپدراگون ۱۰۰۰ کوالکام با پردازنده‌های اینتل در بازار اولترابوک‌ها اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.