رندرهای جدید گوشی نوکیا ۹ حاکی از نمایشگر بدون حاشیه آن است

گوشی نوکیا ۹ که پرچم‌دار واقعی این کمپانی فنلاندی محسوب می‌شود، اخیرا در کمیسیون ارتباطلات فدرال رویت شد که خوشبختانه نمایان‌گر تجهیز نوکیا ۹ به سخت‌افزار پیشرفته‌ بود. اکنون نیز رندری از این دیوایس منتشر شده که ما را با ظاهر آن آشنا می‌کند.

این‌که اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری این هندست به‌دست آمده خبر خوشحال کننده‌ای است اما درک ظاهر گل سرسبد نوکیا لذت دیگری دارد. در شبکه اجتماعی چینی ویبو رندری از پنل جلویی اسمارت‌فونی از نوکیا منتشر شده که ظاهرا متعلق به گوشی نوکیا ۹ بوده است. نکته آشکار و قابل اشاره در این تصویر، آراستگی پنل جلویی این هندست به مقدار اندک و ناقابلی حاشیه اضافی است.

با این‌که حاشیه‌هایی را در قسمت بالا و پایین پنل روبرویی نوکیا ۹ مشاهده می‌کنیم، اما آن را به عنوان تغییری خوش‌یمن بعد از نوکیا ۸ می‌پنداریم. با این‌حال خوشنودیم که HMD گلوبال بالاخره با آغوشی باز به استقبال مهم‌ترین گرایش اسمارت‌فون‌های امسال یعنی استفاده از طراحی بدون حاشیه رفته است. انتظار داریم که این هندست روز ۱۹ ژانویه معرفی شود که البته ممکن است این زمان به تعویق بیفتد.

در این تصویر دوربین دوگانه سلفی در سمت راست پنل بالایی دیده می‌شود. فریم کناری بدنه نیز از جنس فلز بوده که به رنگ آبی مزین شده است. با توجه به این تصویر هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که جنس پنل پشت از شیشه یا فلز است.

مطابق اطلاعات اسناد FCC، پرچم‌دار واقعی نوکیا از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی اولد ساخت ال‌جی، دوربین دوگانه ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسلی، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، باتری ۳۲۵۰ میلی‌آمپری با تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 ساخت سامسونگ و اندروید اوریو برخوردار است. دوربین سلفی نوکیا ۹ در لیست FCC تنها ۵ مگاپیکسل ذکر شده که احتمالا تنها رزولوشن یکی از سنسورهای آن بوده است.

نوشته رندرهای جدید گوشی نوکیا ۹ حاکی از نمایشگر بدون حاشیه آن است اولین بار در پدیدار شد.