روترهای هوشمندی که خدمات وای – فای را متحول می‌کنند

محققان دانشگاه ام آی تی از ساخت روترهای هوشمندی خبر داده اند که قادر به گفت‌وگو با یکدیگر و تبادل اطلاعات به منظور ارتقای کیفیت پوشش وای – فای هستند.
 
در بسیاری از موارد کیفیت شبکه های وای –فای به علت شلوغی بیش از حد، وجود نقاط کور و کاربران زیاد دچار اختلال می شود. در این شرایط تنها با بررسی کیفیت شبکه توسط مهندسان می توان مشکلات را برطرف کرد.
 
اما حالا ساخت روترهای هوشمند به کمک مهندسان شبکه آمده تا بدون دخالت آنها سخت افزارهای رایانه ای بتوانند نقاط ضعف پوشش بی سیم را شناسایی و آنها را برطرف کنند. از این طریق پوشش بهینه برای منطقه مورد نظر به دست می آید و از تداخل سیگنال، عدم پوشش یک بخش و غیره جلوگیری می شود.
 
مهم ترین مزیت ساخت روترهای هوشمند توسط دانشجویان رشته رایانه دانشگاه ام آی تی بهینه سازی سرعت دسترسی کاربران به شبکه های بی سیم وای – فای است. این فناوری که MegaMIMO 2.0  نام گرفته بررسی مسیر حرکت سیگنال های رادیویی به منظور جلوگیری از برخورد و تداخل آنها را ممکن می کند.
 
فناوری مذکور کماکان در حال توسعه است و انتظار می رود در آینده برای بهبود کیفیت شبکه های وای – فای در شبکه های مخابراتی به کار گرفته شود.