روش بکاپ گیری از واتس اپ در گوشی های iOS و آی پد

بکاپ گیری واتس اپ در آیفون

بکاپ از واتس اپ در آیفون، می تواند کمی شبیه به موضوعی باشد که پیش از این برای بکاپ گیری واتس اپ در اندروید بدان پرداختیم. فارغ از این که شما از چه پلتفرمی استفاده می کنید، مهم ترین نیاز شما بکاپ گیری از دیتاهایی است که در این پیام رسان دریافت می کنید یا ارسال می کنید. حتی گاهی بروز رسانی ها ممکن است، به دلایل امنیتی اطلاعات شما را تحت تاثیر قرار دهند.

پیش از این ، می توانستید با استفاده از iTunes برای چت های Whatsapp در رایانه خود پشتیبان تهیه کنید. با این حال ، در نسخه های اخیر iOS ، این نسخه پشتیبان مستقیم با استفاده از iCloud Drive مستقیماً روی ابر انجام می شود. با استفاده از iCloud Drive ، می توانید از کل داده های Whatsapp (گپ + رسانه) پشتیبان بگیرید و هر وقت که خواستید آن را ریستور کنید.

اگرچه ممکن است درایو iCloud Drive خود را فعال کنید، لزوماً این کار به معنای فعال کردن پشتیبان گیری واتس اپ نیست. برای فعال کردن نسخه پشتیبان از Whatsapp در iCloud Drive ، راهنمای زیر را دنبال کنید:

 

پشتیبان گیری از واتس اپ با iCloud Drive

این آموزش برای کاربران IOS تولید شده که از این سیستم عامل در حالت موبایل یا آی پد استفاده می کنند. به هر حال برای شروع:

به بخش Settings  در گوشی یا تبلت خود بروید.

در این بخش در قسمت بالا نام اپل آی دی خود را می بینید. روی این گزینه کلیک کنید.

پشتیبان گیری از واتس اپ با iCloud Drive

سپس بر روی گزینه iCloud کلیک کنید.

پشتیبان گیری از واتس اپ با iCloud Drive

با کلیک بر این گزینه، وارد بخشی می شوید که تنظیمات مختلفی برای آی کلود دارد. کمی به پایین اسکرول کنید تا به iCloud Drive برسید. در این جا، این گزینه را فعال کنید.

پشتیبان گیری از واتس اپ با iCloud Drive

در همین لیست، کمی دوباره به پایین اسکرول کنید تا  iCloud Drive را برای واتس اپ فعال کنید:

پشتیبان گیری از واتس اپ با iCloud Drive

پس از اتمام این کار ، از برنامه واتساپ نسخه پشتیبان تهیه کنید. می توانید به صورت خودکار یا دستی از نسخه پشتیبان تهیه کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

 

پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون

وقتی که تنظیمات مربوط به محل بکاپ و ابزار بکاپ گیری مطابق آن چه در بالا گفته شد، انجام شد، تازه شما مجوز دارید که بکاپ را انجام دهید.

بدین منظور وارد اپلیکیشن واتس اپ خود روی آی پد یا آیفون شوید.

سپس در پایین و سمت راست صفحه گوشی خود، به دنبال Settings برای واتس اپ باشید و روی آن کلیک کنید.

پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون

از این بخش به سمت  Chats -> Chat Backup بروید

پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون

گزینه ای را برای تهیه نسخه پشتیبان از گپ های خود پیدا کنید. با ضربه زدن روی “Back Up Now” به طور خودکار از تمام گپ ها و چت ها و رسانه های خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه خواهید کرد.

پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون

بدین ترتیب بکاپ گیری واتس اپ در آیفون را با موفقیت انجام می دهید.

 

بکاپ گیری واتس اپ در آیفون به صورت خودکار

اگر می خواهید به طور مرتب و منظم، اتوماتیک وار از هر کار شما، گفتگو و رسانه های ارسالی و دریافتی در واتس اپ در آیفون بکاپ گیری کنید گزینه Auto Backup را فعال کنید.

با کمک این گزینه می توانید پشتیبان گیری اتوماتیک را در حالت های روزانه، هفتگی و ماهانه، انجام دهید. حتی می توانید این گزینه را کاملا نادیده بگیرید و آن را غیر فعال کنید.

توصیه ما به شما این است که بکاپ گیری خود را در حالت وای فای انجام دهید چرا که بسته هایی که باید پشتیبان گیری شوند، از ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگابایت شروع می شوند تا حدود ۵ گیگابایت و این با ترافیک داده ها نمی تواند به صرفه باشد و حتی بسیار زمان بر نیز خواهد بود.

اگر از ترافیک داده ها استفاده می کنید ولی کنترل آن گاهی از دست تان در می رود، با پشتیبان گیری اتوماتیک ممکن است صورت حساب تلفن تان را نجومی کند. در عین حال برای بهبود وضعیت بکاپ گیری، و کاهش هزینه ها و افزایش سرعت، می توانید با غیر فعال کردن Include Videos، از واتس اپ بخواهید که ویدیو ها را در لیست بکاپ تان نیاورد.

اما اگر برای تان مهم است ویدیو ها هم بکاپ گیری شوند این آپشن را فعال کنید.

حالا که این کار بکاپ گیری از واتس اپ در آیفون را به خوبی انجام دادید، به راحتی می توانید این اپلیکیشن را حذف و نصب کنید یا از یک دستگاه به آیفون جدید تری مهاجرت کنید. با کمک این کار، هر وقت اکانت خود را مجددا ست می کنید، به شما توصیه می شود که بکاپ های خود را ریستور کنید. با یک کلیک و کمی صبر تمام چت ها و رسانه های قبلی شما به واتس اپ برگردانده می شود و تمام!

نظرتان در مورد این آموزش چیست؟ سوالات خود را در پایین همین مطلب بنویسید.

منبع

نوشته روش بکاپ گیری از واتس اپ در گوشی های iOS و آی پد اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.