رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: برای دور زدن تحریم‌ها ارز دیجیتال را جایگزین معاملات می‌کنیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون در خصوص جایگزینی ارز دیجیتال برای معاملات و دور زدن تحریم‌ها منتظر گزارش بانک مرکزی است.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ارز دیجیتال یکی از سیاست هایی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس برای دور زدن تحریم ها و جدا کردن کشور از سیطره دلار پیگیری خواهیم کرد.
 
محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی در خصوص ارز دیجیتال گفت: بانک مرکزی را در این باره مکلف کردیم و قرار است گزارش نهایی خود را به ما ارائه بدهند.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به دنبال این هستیم که ضابطه و چارچوب مشخصی برای این ارز تعیین کنیم، افزود: بخش خصوصی باید به این موضوع ورود پیدا کند تا بتواند مبادلات خود را از طریق ارز دیجیتال انجام دهد.
 
وی همچنین افزود: این یکی از سیاست هایی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس برای دور زدن تحریم ها و جدا کردن کشور از سیطره دلار انجام خواهیم داد.
 
نماینده کرمان گفت: ارز دیجیتال در شرایط کنونی کشور می‌تواند با برنامه‌ریزی مجموعه مدیران ارشد و کلان اقتصادی مبنای رسمی برای ما داشته باشد که کار ارزشمندی است.