زمانبندی نامناسب، مهم‌ترین عامل اختلال توسعه نرم‌افزار

توسعه دهندگان نرم‌افزار این روزها چالش‌های بی‌شماری را در این زمینه پیش روی خود می‌بینند. انتظار می‌رود نرم افزارهای ساخته شده در این مراکز شفاف و عاری از هر گونه اختلال و مشکل باشد، و در زمان از پیش تعیین شده به دست کاربران برسد.
 
اما این انتظارات در بیشتر موارد با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند و در نتیجه نرم‌افزار مربوطه پیش از آماده شدن با مشکلات بزرگ مواجه می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود کاربران نسخه آزمایشی نرم‌ افزار را در اختیار بگیرند تا حفره‌های احتمالی در آن را شناسایی کنند. گزارشی که روز گذشته از سوی مرکز Diffblue منتشر شد برخی از موانع پیش روی برنامه نویسان نرم‌ افزاری را روشن کرد.
 
در این بررسی ۳۰۰ توسعه دهنده نرم افزار مستقر در آمریکا و بریتانیا حضور داشتند و از آنها در مورد عوامل مختلف تاثیرگذار روی کیفیت پایین نرم افزارها سوال شد. در پایان این نظرسنجی ۴۰ درصد کارشناسان به برنامه‌های زمانی غیرواقعی برای اتمام پروژه توسعه نرم‌ افزار و ورود آن به بازار اشاره کردند و همچنین ۴۰ درصد دیگر از کارشناسان هم فرآیندهای آزمایش دستی نرم افزار را مقصر دانستند.
 
سازمان‌ها معمولا اهداف مرتبط با کدهای پوشش آزمایشگاهی را برای توسعه دهندگان تعیین می‌کنند. این کدها در اصل توسعه دهندگان را مجبور می‌کند تست‌های واحد را برای حصول اطمینان از کیفیت نرم‌ افزارها انجام دهند. بر اساس نظرسنجی جدید مشخص شد به صورت میانگین ۶۳ درصد کدهای مربوطه اهداف از پیش تعیین شده را پوشش می‌دهند. با این وجود ۴۸ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند در برخی مواقع برای رسیدن به این سطح از پوشش دهی مشکلات عدیده‌ای را پیش روی خود می‌بینند.