سامسونگ احتمالا بر روی یک اسمارت‌فون تاشونده دوگانه کار می‌کند!

کمپانی سامسونگ احتمالا بر روی اسمارت‌فونی با قابلیت 2 نوبت تا شدن کار می‌کند. بدین ترتیب کاربران احتمالا قادر خواهند بود تا هر 2 سمت چپ و راست نمایشگر را به سمت پشت دستگاه تا کنند. پیش‌تر در سال 2018 غول فناوری کره‌ای پتنت مربوط به یک اسمارت‌فون تاشونده دوگانه را ثبت کرد. دفتر ثبت مالکیت معنوی کره (KIPO) اخیرا اسناد این پتنت را منتشر نموده است. پتنت مذکور نمایی نزدیک از طراحی احتمالی اسمارت‌فون تاشو آینده سامسونگ را ارائه می‌دهد.

اسمارت‌فون نمایش داده شده در پتنت به لحاظ طراحی با تمامی تولیدات سامسونگ تا به امروز تفاوت دارد. اسمارت‌فون‌های تاشو ارائه شده توسط کمپانی تا به امروز به سمت داخل جمع شده و از طراحی جمع‌شونده به سمت داخل و مکانیسم لولا در قسمت میانی نمایشگر بهره می‌گیرند. اسمارت‌فون تاشوی ثبت شده مجهز به 2 مکانیسم لولا در سمت چپ و راست نمایشگر است. کاربران به منظور استفاده از دستگاه به‌عنوان یک گوشی بایستی هر 2 قسمت چپ و راست نمایشگر را به سمت عقب بکشند.

اگرچه دستگاه ثبت شده کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما بهره‌گیری از قالب طراحی بدین‌شکل دارای مزایای مختلفی است. البته کاربران می‌توانند از این دستگاه به‌عنوان تبلت نیز استفاده کنند؛ اما واقعیت مهم‌تر این است که یک اسمارت‌فون تاشونده دوگانه از قابلیت به‌کارگیری در قالب یک لپ‌تاپ نیز برخوردار است. اگرچه به عقیده برخی کاربران تایپ کردن روی شیشه تجربه وحشتناکی به‌شمار می‌رود؛ اما بی‌تردید این قالب طراحی بهترین الگوی ممکن برای یک اسمارت‌فون است که موجب می‌شود تا کاربران از احساس ضرورت برای استفاده روزمره از لپ‌تاپ بی‌نیاز شوند.

ایده پشت پرده یک دستگاه تاشونده دوگانه چندان جدید نیست. سال گذشته کمپانی شیائومی نمونه اولیه دستگاهی با قالب طراحی تاشونده دوگانه را به معرض نمایش گذاشت. بنابراین این شرکت چینی نخستین تولیدکننده اسمارت‌فون است که از قالب طراحی مذکور بهره می‌گیرد. با این‌حال دستگاه شیائومی برای استفاده معمول مهیا نبود و اکنون واقعا مشخص نیست که آیا غول فناوری چینی برای عرضه یک دستگاه حقیقی مبتنی بر این سبک طراحی تصمیم گرفته است یا خیر.

اما نکته مهم‌تر این‌که شیائومی تنها شرکتی نیست که در خصوص قالب طراحی تاشونده دوگانه دست به ایده‌پردازی زده است. این کمپانی اکنون به برند پیشتاز در صنعت اسمارت‌فون جهان یعنی سامسونگ پیوسته است. یقینا جالب خواهد بود که ببینیم کدام‌یک از این 2 غول عرصه فناوری بر دیگری غلبه نموده و به نخستین کمپانی عرضه‌کننده یک اسمارت‌فون با طراحی تاشونده دوگانه تبدیل خواهد شد.

نوشته سامسونگ احتمالا بر روی یک اسمارت‌فون تاشونده دوگانه کار می‌کند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.