سامسونگ از فیرم‌ور One UI 5.0 رسما رونمایی کرد

سامسونگ بالاخره از فیرم‌ور One UI 5.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 رسما رونمایی کرد. در حال حاضر مشخص نیست که این فیرم‌ور در وهله نخست برای کدام اسمارت‌فون‌ها منتشر خواهد شد. اما بی‌تردید جدیدترین و قدرتمندترین پرچم‌داران سامسونگ از بیش‌ترین میزان اولویت برای دریافت این آپدیت برخوردار هستند. بدین‌ترتیب سری گلکسی S22 جزو نخستین هندست‌های دریافت‌کننده One UI 5.0 به‌شمار می‌رود. این سناریو تا پیش از پایان ماه اکتبر عملیاتی خواهد شد.

این فیرم‌ور ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان سامسونگ در سال 2022 معرفی شد. تغییرات اعمال شده در این فیرم‌ور شامل اصلاحات خارجی هستند. به‌عنوان مثال انیمیشن‌ها و ویجت‌های جدید قابل دسترس خواهند بود. با این‌حال در بخش داخلی، تغییرات بیش‌تری به چشم می‌خورد. در حال حاضر با توجه به عدم صدور بیانیه‌ مطبوعاتی از جانب سامسونگ، ویژگی‌های ارائه شده در رابط کاربری One UI 5.0 کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. با این‌حال می‌توان حدس زد که کاربران شاهد نوآوری‌های تکاملی خواهند بود.

بر اساس آزمایشات نسخه بتا به‌نظر می‌رسد که One UI 5.0 از برخی جنبه‌ها نسبت به One UI 4.0 بهبود خواهد یافت. با این‌حال احتمالا هیچ‌گونه تغییر اساسی یا ویژگی‌های جدیدی به چشم نخواهد خورد. البته انتظار می‌رود که فیرم‌ور جدید از عملکرد پایدارتر و روان‌تری برخوردار باشد.

نوشته سامسونگ از فیرم‌ور One UI 5.0 رسما رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.