سامسونگ از گلکسی بوک S با تراشه Lakefield اینتل و قابلیت اتصال LTE رونمایی کرد

در ماه آگوست سال گذشته کمپانی سامسونگ از محصول جدید خود با نام گلکسی بوک S رونمایی کرد. این گجت در واقع یک لپ‌تاپ ویندوزی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8cx بود. اکنون شاهد معرفی ورژن جدیدی از این لپ‌تاپ با تراشه Lakefield اینتل و تراشه گرافیکی Intel UHD هستیم. تراشه فوق بر مقوله بهره‌وری انرژی تمرکز داشته و در کالبد یک اولترابوک با طراحی بدون فن به‌کار گرفته شده است.

در قسمت جلویی دستگاه شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر لمسی 13.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و یک دوربین 1 مگاپیکسلی در حاشیه فوقانی آن هستیم. وزن دستگاه معادل 950 گرم بوده و حداکثر ضخامت آن نیز برابر با 11.8 میلی‌متر است. همچنین این لپ‌تاپ مجهز به اسپیکرهای استریو چهارگانه طراحی شده توسط کمپانی AKG بوده و از اسکنر اثرانگشت یکپارچه برخوردار است.

تراشه Core i5-L16G7 با معماری Lakefield اینتل به‌همراه 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌داخلی eUFS سایر مشخصات سخت‌افزاری گلکسی بوک S را تشکیل می‌دهند. درگاه‌های ورودی و خروجی دستگاه نیز شامل 2 پورت USB-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. ظرفیت باتری لپ‌تاپ معادل 42 وات‌ساعت بوده و انرژی موردنیاز جهت پخش ویدیو طی مدت 17 ساعت را تامین خواهد کرد.

تصاویر گلکسی بوک S

همچنین گلکسی بوک S با قابلیت اتصال وای‌فای 6 و LTE و سیستم‌عامل ویندوز 10 هوم یا پرو روانه بازار می‌شود. این گجت در مدل‌های رنگی طلایی و خاکستری قابل خریداری بوده و با قیمت‌گذاری پایه 999 پوندی عرضه می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فروش گلکسی بوک S از روز 12 ژوئن در کشور بریتانیا آغاز می‌شود. در خصوص عرضه جهانی این محصول هنوز هیچ خبری منتشر نشده است.

نوشته سامسونگ از گلکسی بوک S با تراشه Lakefield اینتل و قابلیت اتصال LTE رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.