سامسونگ برای سری گلکسی S23 خود صرفا از پردازنده اسنپ‌دراگون استفاده خواهد کرد

طی سالیان اخیر تراشه‌های اگزینوس سامسونگ به‌دلیل طراحی ضعیف یا استفاده از فرآیند تولید نامناسب با مشکلاتی دست‌به‌گریبان بوده‌اند. ظاهرا عملکرد ضعیف این تراشه‌ها برای سامسونگ نیز آزاردهنده بوده و غول کره‌ای به‌دنبال استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون در پرچم‌داران سری گلکسی S23 خود است. به گفته یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو، کوالکام احتمالا تنها تامین‌کننده تراشه با شماره مدل SM8550 برای سری گلکسی S23 به‌شمار خواهد رفت.

برای مقایسه جالب است بدانید که 70 درصد از دستگاه‌های تولیدی سری گلکسی S22 مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام هستند و 30 درصد باقی‌مانده نیز از تراشه پرچم‌دار بومی سامسونگ موسوم به اگزینوس 2200 همراه با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 شرکت AMD استفاده می‌کنند. بر اساس گزارشات، پردازنده پرچم‌دار نسل آینده اسنپ‌دراگون بر پایه فرآیند 4 نانومتری بهینه‌سازی شده کوالکام تولید خواهد شد.

بر اساس گزارشات، تراشه اگزینوس 2300 سامسونگ به اندازه مدل اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کارآمد نخواهد بود

اگرچه واحد System LSI در شرکت سامسونگ روی توسعه تراشه اگزینوس 2300 کار می‌کند؛ اما این نیمه‌هادی احتمالا در هیچ‌کدام از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار آینده کمپانی به‌کارگیری نخواهند شد. بر اساس گزارشات این چیپست با استفاده از فرآیند 4 نانومتری Samsung Foundry تولید خواهد شد؛ فرآیندی که از نظر بهره‌وری انرژی مشکل‌ساز بوده است.

بر اساس گزارشات، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 به‌طور کلی گزینه بهتری به‌شمار رفته و از عملکرد مطلوب‌تر و بازدهی انرژی بالاتری برخوردار است. از آنجا که غول فناوری کره‌ای در سال آینده برای تمامی هندست‌های رده بالای خود از تراشه‌های اسنپ‌دراگون استفاده خواهد کرد؛ لذا سهم کوالکام از بازار محصولات رده بالا افزایش خواهد یافت. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که واحد موبایل سامسونگ به منظور توسعه یک تراشه رده بالای سفارشی برای اسمارت‌فون‌های گلکسی خود تیمی متشکل از 1000 مهندس را ایجاد نموده است. بر اساس شایعات، نخستین تراشه توسعه‌یافته توسط این تیم در سال 2025 و به‌همراه سری گلکسی S25 روانه بازار خواهد شد.

ای یک خبر فوق‌العاده برای طرفداران دستگاه‌های گلکسی محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب کاربران دستگاه‌های پرچم‌دار گلکسی می‌توانند از عملکرد مطلوب اسمارت‌فون خود در تمامی جهات بهره‌مند شوند. با این‌حال چنین خبری برای واحد System LSI سامسونگ که تراشه‌های اگزینوس را طراحی نموده و Samsung Foundry که آنها را تولید می‌کند؛ تا حدی ناگوار است.

نوشته سامسونگ برای سری گلکسی S23 خود صرفا از پردازنده اسنپ‌دراگون استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.